Digitale TV in 88 procent van de huishoudens

Screenforce Digitale TV in 88 procent van de huishoudens

Van de Nederlandse huishoudens heeft 88% digitale TV in 2016.  Het aantal huishoudens met een connected TV stijgt verder van 31% naar 37% in 2016. Dat blijkt uit de resultaten van de Media Standaard Survey (MSS) 2016 die Stichting KijkOnderzoek vandaag publiceerde.  De meeste huishoudens in Nederland hebben de mogelijkheid om digitaal televisie te kijken. […]

Twitteren over TV-programma’s positief voor reclameherinnering

Screenforce Twitteren over TV-programma’s positief voor reclameherinnering

De algemene conclusie van multitasking-onderzoek is dat kijkers zich minder herinneren van bijvoorbeeld een TV-programma, als zij tegelijkertijd iets anders doen. Dat blijkt niet altijd zo te zijn. Als kijkers gestimuleerd worden om actief over een programma te praten, via social media of Twitter, heeft het juist een positief effect op de reclameherinnering. Dat blijkt […]

TV wereldwijd populairste vorm van video

SPOT TV wereldwijd populairste vorm van video

TV is wereldwijd het populairste videomedium. Dit blijkt uit een analyse van PEPPTV op de verdeling van de kijktijd over verschillende varianten van video. TV is hierin de grootste aanbieder op grote afstand gevolgd door aanbieders als Neflix, Youtube en Facebook. TV-broadcasters en sales houses uit de hele wereld, waaronder Duitsland, Spanje, Verenigde Staten, Engeland […]

Mediatijd 2015: Traditionele media nog steeds dominant

SPOT Mediatijd 2015

Ondanks veranderingen in het medialandschap is traditionele media nog steeds dominant. De gemiddelde Nederlander besteedt 8 uur en 33 minuten per dag aan media. Dit blijkt uit het de tweede editie van het tijdsbestedingsonderzoek Media:Tijd 2015.  Alle tijd die Nederlanders in 2015 dagelijks aan afzonderlijke media besteden bedraagt gemiddeld 8 uur en 33 minuten. Om een vergelijking […]