TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen. TIP is nu uitgebreid met een nieuwe functionaliteit, de GRP module. Met de uitbreiding is het mogelijk om campagneresultaten op een van de 32 SKO analyse doelgroepen te bekijken. Op die manier krijgt de inkoper eenvoudig inzicht in de campagneresultaten op andere doelgroepen.
Vanaf 27 juli is het mogelijk om in TIP naast GRP’s van de inkoopdoelgroep ook de GRP’s van andere doelgroepen te bekijken. In TIP kun je een van de 32 SKO analyse doelgroepen selecteren. In het campagneoverzicht wordt dan een extra kolom met de gekozen SKO analyse doelgroep toegevoegd. TIP toont per pakket hoeveel GRP’s er behaald zijn op de geselecteerde SKO analyse doelgroep. Gebruikers kunnen zo hun campagnes over de verschillende exploitanten in één keer evalueren over dezelfde doelgroep.
Screenforce Directeur Michel van der Voort over de nieuwe TIP-ontwikkeling: “Na de introductie van het hernieuwde TIP in 2019 zijn we door blijven ontwikkelen op het platform. We zien dat de TV-markt verrijkt wordt met veel nieuwe adverteerders en ook veel nieuwe communicatie- en mediabureaus. Voor hen zijn gratis inkoopplatforms als het Ster Klantportal en TIP een goed middel om hun TV-campagnes mee in te kopen en te monitoren en om hun TV-commercials mee aan te leveren. Dat blijkt uit het aantal gebruikers dat nog elke maand stijgt. Inmiddels zitten wij op een totaal 220 gebruikers van TIP.”