TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s.
In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele TV-inkoopproces faciliteren. Op 1 oktober is de nieuwe versie van TIP live gegaan. In deze versie hebben we aantal uitbreidingen doorgevoerd:
- Voorkeurspositie in uitzendschema
- Meertaligheid
- Validatiecheck bij indienen aanvraag Ster
- Extra informatie over uitgezonden spot
- Tutorials over de hoofdmenu’s
(1) Voorkeurspositie in uitzendschema
Wanneer je bij het aanvragen van een campagne een of meerdere voorkeursposities hebt ingekocht, dan kun je deze terugzien bij de campagnegegevens. De voorkeursposities worden weergegeven in het uitzendschema wanneer je op ‘tonen’ drukt in de kolom VKP. De voorkeurspositie werd al getoond in het Excelbestand wanneer je op ‘exporteren’ drukt.
Voorkeursposities:
A1 = eerste in blok
A2 = tweede in blok
E1 = laatste in blok
E2 = een na laatste in blok
In het geval van een twin spot wordt een voorkeurspositie op een basisspot aangegeven met A1 of A2. De posities E1 en E2 hebben betrekking op de tag-on.
(2) Meertaligheid
TIP is nu ook beschikbaar in het Engels. De taal van je browser wordt als leidend gezien voor de taalkeuze. Je kunt na inloggen de taal aanpassen via het gebruikersicoon rechtsboven.
In de Engelse versie zijn alle schermen en onderdelen daarop in het Engels. Alle gegevens blijven echter onvertaald. De namen van pakketten, doelgroepen etc. zijn in het Nederlands.
(3) Validatiecheck bij indienen aanvraag Ster
Bij het indienen van een aanvraag is bij sommige blokselectie-pakketten bij Ster – zoals YourTime – het aangeven van voorkeursposities verplicht. Indien je voorkeursposities moet opgeven acteert de knop van de blokselectiedialoog hierop:
(4) Extra informatie over uitgezonden spot
Van de uitgezonden spots hebben we extra informatie toegevoegd over de uitzending: de werkelijke uitzendtijd van de commercial, de positie in het blok, en de ID en naam van de gebruikte commercial. Deze informatie is te zien in het TIP scherm als je je campagne bekijkt. Hiervoor druk je op de i in de laatste kolom. Je kunt vindt deze extra informatie ook inde Excel en in de API. Deze extra data opvraagbaar vanaf 1 september.
(5) Tutorials
Voor nieuwe gebruikers hebben we drie tutorials gemaakt waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je in TIP:
(1) campagnes kunt bekijken en lopende campagnes kunt aanvragen.
(2) commercials kunt aanvragen.
(3) commercials kunt aanleveren en bekijken.
De tutorials zijn te vinden in TIP onder de tab ‘over’ en op de website van Screenforce. Speciaal voor de Engelstaligen zijn de tutorials ook in het Engels beschikbaar.
TIP account aanvragen
TIP is bedoeld voor mediabureaus, reclamebureaus en rechtstreekse adverteerders die niet met software zoals Mediaview (MBS) werken. Val je onder deze categorie, dan kun je een verzoek om een account hier aanvragen.