Netto mediabestedingen in 2021 gestegen met 22% tot € 5,34 miljard

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2021 met 22% gestegen tot € 5,34 miljard. Waar COVID-19 in 2020 nog een negatieve impact had op de uitgaven aan reclame door bedrijven, volgde in 2021 een jaar van herstel. Internet was de grootste drijver achter de enorme stijging, maar ook mediumtypen als televisie, radio, dagbladen en […]

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch niet bij zijn? Dat kan. Lees hier het verslag of bekijk de video-opnames. De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20% en kwam uit op € 903 miljoen. Dat maakte […]

TV-reclamebestedingen naar record in 2021: de markt groeit met 20% naar € 903 miljoen

2021 is voor de TV-reclamemarkt een bijzonder jaar geworden. De bestedingen van adverteerders op TV zijn nog nooit zo hoog geweest als in het afgelopen jaar. De TV-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2021 uitgekomen op € 903 miljoen. De gezamenlijke bestedingen voor spot en non-spot op zowel het TV-platform als via het online […]

Accenture onderzoekt lange termijn ROI in Canadese markt

Accenture heeft in opdracht van de Canadese TV-marketingorganisatie ThinkTV meer dan 3 miljard Canadese dollars aan mediabestedingen en de verkoopresultaten geanalyseerd van 105 verschillende adverteerders afkomstig uit vier verschillende branches. Bij de eerste analyse in 2019 lag de focus nog helemaal op de korte termijn. Daaruit bleek dat investeren in reclame binnen één jaar loont […]