Met hoeveel procent is de TV-reclamemarkt gestegen in 2021? Werd er meer of minder uitgesteld gekeken? Wie was de grootste adverteerder het afgelopen jaar? Dit zijn enkele vragen waar je op woensdagochtend 9 maart antwoord op krijgt. Dan presenteert Screenforce directeur Michel van der Voort de resultaten van de TV-kijkers- en adverteerdersmarkt van 2021.
Naast de presentatie van de jaarcijfers deelt Mathijs Bouman zijn economische outlook voor het komende jaar. Hierbij zal hij inzoomen op de voor de media-industrie belangrijke thema’s en branches.
Onderzoeksbureau Kantar heeft ook dit jaar haar bekende Media Trends & Predictions rapport uitgebracht met hierin de wereldwijd belangrijkste trends en voorspellingen voor de media-industrie voor 2022. Het rapport helpt adverteerders en mediabedrijven om hun strategie voor het komende jaar en de daaropvolgende jaren vorm te geven. Coen Kempen neemt in vijftien minuten tijd de vijf belangrijkste thema’s met ons door.
Voor bij de presentaties van Michel als Mathijs geldt dat er volop gelegenheid is om je vragen te stellen tijdens het webinar via de chatbox. Host van deze webinar is Screenforce voorzitter Frank Volmer van Ster.
NIEUW: live Q&A
Tijdens de presentaties van Michel, Mathijs en Coen is er gelegenheid vragen te stellen via de chatbox. Vragen die niet behandeld kunnen worden tijdens het webinar zullen na het webinar in een live Q&A beantwoord worden. Na de afkondiging en aftiteling blijven de sprekers nog even aan tafel en zal host Frank Volmer de vragen stellen die via de chatbox binnen gekomen zijn. Heb je vragen over de impact van de situatie in Oekraïne op de Nederlandse economie, stel ze dan via onze chatbox. Na afloop van de livestream gaan Mathijs en de andere sprekers nog even door om onder meer deze vragen te beantwoorden.
Webinar
De presentatie van de jaarcijfers vindt plaats via een live webinar op woensdag 9 maart van 10.00-11.00 uur met achtereenvolgend de live Q&A. Wil jij niks missen? De uitnodigingen zijn inmiddels verstuurd. Heb jij deze niet ontvangen maar wil je wel graag deelnemen? Stuur dan een email naar info@screenforce.nl.
Datum: Woensdag 9 maart
Tijd: 10.00-11.00 uur
Meer informatie over het webinar en de sprekers vind je hier: https://3pgyynb.momice.events/.
Ken jij iemand voor wie dit webinar ook interessant is? Stuur dan een email naar info@screenforce.nl.
Over de sprekers
Michel van der Voort
Michel van der Voort is sinds december 2010 managing director van Screenforce, de Nederlandse TV-marketingorganisatie.
Michel begon zijn carrière bij IP en RTL in marketing sales en het runnen van productinnovatie- en onderzoeksprojecten voor STIC, Triade Media, Nielsen en Zoom.in.
Michel heeft uitgebreide vakkennis opgedaan over public affairs, TV en online videoadvertenties en kijkersmeting, TV-marketing en innovaties op het gebied van reclame. Naast zijn rol als managing director is Michel bestuurslid van SKO (Stichting KijkOnderzoek) en SRC (Stichting Reclame Code, de Nederlandse reclame-zelfreguleringsinstantie).
Tijdens het webinar op 9 maart deelt Michel de resultaten van de kijkers- en adverteerdersmarkt van 2021.
Mathijs Bouman
De afgelopen jaren was hij regelmatig te zien bij RTL-Z en RTL Nieuws (o.a. als beurscommentator), De Wereld Draait Door, Jinek, Pauw, EenVandaag, RTL Late Night en andere nieuws- en actualiteitenprogramma’s.
Na zijn promotie in 1998 werkte Bouman als onderzoeker en docent aan de UvA, de VU en de Universiteit Leiden. Daarna ging hij de journalistiek in. Tussen 2003 en 2005 werkte Bouman bij de Nederlandsche Bank.
In 2006 verscheen zijn boek ‘Hollandse Overmoed — Hoe de beste economie van de wereld ontspoorde’. Een jaar later was hij betrokken bij de vertaling van Alan Greenspans biografie ‘Een Turbulente Tijd’. In 2009 en 2011 werkte hij met Coen Teulings, directeur van het Centraal Planbureau, aan een boek over de kredietcrisis, getiteld ‘De Grote Recessie’ en een boek over de eurocrisis, ‘Europa in Crisis’.
In 2010 verscheen van zijn hand ‘De Elektrische Spijkerbroek en andere avonturen in de economie’, een boek vol aanstekelijke verhalen over de rafelranden van de economische wetenschap.
In 2013 won Bouman de ‘Gouden Stier’ voor beste financieel commentator.
Tijdens het webinar op 9 maart deelt Mathijs zijn visie over de ontwikkeling van de macro economie en zoomt daarbij in op een aantal voor de TV-industrie belangrijke branches.
Coen Kempen
Coen Kempen (40), Global Head of Strategy (MeMo² a Kantar company), is een enthousiast media en research professional en wordt gezien als de expert in crossmedia measurement.
Coen is ruim 15 jaar werkzaam in media research en betrokken bij diverse vakjury´s. Sinds 2013 is hij tevens gastdocent aan de Johan Cruijff Academy en Vrije Universiteit Amsterdam. Hij ontving in 2020 en 2021 internationale erkenning (Europe Research Awards) voor de real-time en data-gedreven aanpak waarmee hij de feitelijke meerwaarde van media weet aan te tonen voor brands, agencies en publishers.
In 2018 was Coen betrokken bij de introductie van het THX. platform; momenteel het leading platform op het gebied van geautomatiseerde crossmedia effect metingen. MeMo2 en THX. zijn sinds 2021 onderdeel van Kantar.
Onderzoeksbureau Kantar heeft ook dit jaar haar bekende Media Trends & Predictions rapport uitgebracht met hierin de wereldwijd belangrijkste trends en voorspellingen voor de media-industrie voor 2022. Het rapport helpt adverteerders en mediabedrijven om hun strategie voor het komende jaar en de daaropvolgende jaren vorm te geven. Coen neemt in vijftien minuten tijd de vijf belangrijkste thema’s met ons door.
Frank Volmer
Frank Volmer is in 2016 begonnen als algemeen directeur van Ster. Daarvoor heeft hij, met een korte onderbreking, ruim 20 jaar gewerkt bij Telegraaf Media Groep (TMG) waar hij diverse posities bekleedde. Hij startte zijn carrière in 1988 bij Dagblad De Telegraaf. Bij TMG was hij mede verantwoordelijk voor de initiatie van omroep WNL, omroep Powned, Vrouw, Sp!ts, TMG Video, TMG digitaal. Zijn laatste functie bij TMG was Algemeen Directeur Landelijke Media.