Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

22/05/24
Ad Alliance gaat advertentieverkoop SkyShowtime vertegenwoordigen in Nederland

Exclusieve deal met Paramount Global over SAVOD-tier

Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop in de SAVOD-tier van SkyShowtime, de internationale streamingdienst van de joint venture Comcast en Paramount Global. De samenwerking gaat per direct in en is een uitbreiding van de bestaande samenwerking die Ad Alliance en Paramount al hebben in het lineaire domein.

De samenwerking geeft adverteerders toegang tot een premium omgeving met sterke content als de award-winnende film Oppenheimer, de hitserie Yellowstone, South Park en populaire kinderseries SpongeBob SquarePants en Paw Patrol. SkyShowtime rolt op dit moment, in alle landen waar zij actief zijn, de abonnementsvorm met advertenties uit en heeft de advertentieverkoop voor al deze landen belegd bij Paramount Global. Voor Paramount Global is de strategische keuze voor Ad Alliance in Nederland onderdeel van hun exclusive partner model, waarin ze kiezen voor één exclusieve partij in plaats van meerdere verschillende partijen. De advertentiemogelijkheden die binnen advertentie-omgeving in Nederland worden aangeboden zijn prerolls en midrolls.

De toevoeging van SkyShowtime aan het partnernetwerk betekent dat Ad Alliance op dit moment de advertentieverkoop in de Nederlandse markt doet voor de SAVOD-tier van Videoland, HBO Max en SkyShowtime. Met deze partijen blijft Ad Alliance bouwen aan een sterk partnernetwerk dat garant staat voor impact, bereik en premium content binnen een brandsafe omgeving. En een netwerk waarin nu onder andere SAVOD, Connected TV, Online Video en lineaire TV samenkomen.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation, Ad Alliance: “In deze tijd is het in onze markt essentieel om mee te bewegen met de kijker. Het bereik dat voor adverteerders lineair afneemt, komt er op andere plekken bij. SAVOD is één van die plekken waarin het bereik en de impact voor adverteerders hard groeit. Bij SkyShowtime krijgt de consument kwaliteitscontent in een veilige omgeving We zijn heel trots dat wij nu de advertentieverkoop van Paramount Global vertegenwoordigen op het lineaire én VOD-vlak. Uit de samenwerking spreekt vertrouwen in onze expertise in deze streaming-markt. Daar zijn we dankbaar voor.”

Lucas van der Eerde, Director Ad Sales, Paramount Benelux: “In Nederland zijn we, net zoals we hebben gedaan met onze lineaire tv-kanalen en digitale portfolio, op zoek gegaan naar een sterke partij om adverteerders toegang te geven tot de premium video-inventaris van SkyShowtime. Wij hebben met Ad Alliance, als één van de toonaangevende lineaire en connected tv-specialisten op de Nederlandse markt, de juiste partner aan onze zijde. We zijn erg blij dat dit partnerschap zich verder uitbreidt en dat Ad Alliance exclusief het gehele Paramount Global-portfolio in Nederland vertegenwoordigt.”

Hristina Georgieva, Chief Business Officer, SkyShowtime: “We zijn verheugd om samen te werken met Paramount Global voor de advertentieverkoop van SkyShowtime in meer dan 20 Europese markten, via hun geselecteerde partners en directe teams, waaronder Ad Alliance in Nederland. We zijn blij dat we al een gevarieerde selectie van merken hebben die willen adverteren op het platform, die allemaal uitstekend passen bij onze premium service.”

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

26 juni

M100 Summer Edition

Op woensdag 26 juni 2024, tegen het begin van de zomervakantie, presenteert Media Meetings & Magazines

4 juli

NMO Summer Update 2024

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) draait ook in de zomermaanden op volle kracht. Samen met alle

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Radio- en TV Planner

Ben jij goed in het optimaliseren van reclamezendtijd op televisie en radio? Wil jij verantwoordelijk zijn voor het succes van reclamecampagnes

Account Manager/ Client Lead

Ad Alliance is op zoek naar een Account Manager/ Client Lead Als Client Lead ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met