Exclusieve deal met Paramount Global over SAVOD-tier
Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop in de SAVOD-tier van SkyShowtime, de internationale streamingdienst van de joint venture Comcast en Paramount Global. De samenwerking gaat per direct in en is een uitbreiding van de bestaande samenwerking die Ad Alliance en Paramount al hebben in het lineaire domein.
De samenwerking geeft adverteerders toegang tot een premium omgeving met sterke content als de award-winnende film Oppenheimer, de hitserie Yellowstone, South Park en populaire kinderseries SpongeBob SquarePants en Paw Patrol. SkyShowtime rolt op dit moment, in alle landen waar zij actief zijn, de abonnementsvorm met advertenties uit en heeft de advertentieverkoop voor al deze landen belegd bij Paramount Global. Voor Paramount Global is de strategische keuze voor Ad Alliance in Nederland onderdeel van hun exclusive partner model, waarin ze kiezen voor één exclusieve partij in plaats van meerdere verschillende partijen. De advertentiemogelijkheden die binnen advertentie-omgeving in Nederland worden aangeboden zijn prerolls en midrolls.
De toevoeging van SkyShowtime aan het partnernetwerk betekent dat Ad Alliance op dit moment de advertentieverkoop in de Nederlandse markt doet voor de SAVOD-tier van Videoland, HBO Max en SkyShowtime. Met deze partijen blijft Ad Alliance bouwen aan een sterk partnernetwerk dat garant staat voor impact, bereik en premium content binnen een brandsafe omgeving. En een netwerk waarin nu onder andere SAVOD, Connected TV, Online Video en lineaire TV samenkomen.
Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation, Ad Alliance: “In deze tijd is het in onze markt essentieel om mee te bewegen met de kijker. Het bereik dat voor adverteerders lineair afneemt, komt er op andere plekken bij. SAVOD is één van die plekken waarin het bereik en de impact voor adverteerders hard groeit. Bij SkyShowtime krijgt de consument kwaliteitscontent in een veilige omgeving We zijn heel trots dat wij nu de advertentieverkoop van Paramount Global vertegenwoordigen op het lineaire én VOD-vlak. Uit de samenwerking spreekt vertrouwen in onze expertise in deze streaming-markt. Daar zijn we dankbaar voor.”
Lucas van der Eerde, Director Ad Sales, Paramount Benelux: “In Nederland zijn we, net zoals we hebben gedaan met onze lineaire tv-kanalen en digitale portfolio, op zoek gegaan naar een sterke partij om adverteerders toegang te geven tot de premium video-inventaris van SkyShowtime. Wij hebben met Ad Alliance, als één van de toonaangevende lineaire en connected tv-specialisten op de Nederlandse markt, de juiste partner aan onze zijde. We zijn erg blij dat dit partnerschap zich verder uitbreidt en dat Ad Alliance exclusief het gehele Paramount Global-portfolio in Nederland vertegenwoordigt.”
Hristina Georgieva, Chief Business Officer, SkyShowtime: “We zijn verheugd om samen te werken met Paramount Global voor de advertentieverkoop van SkyShowtime in meer dan 20 Europese markten, via hun geselecteerde partners en directe teams, waaronder Ad Alliance in Nederland. We zijn blij dat we al een gevarieerde selectie van merken hebben die willen adverteren op het platform, die allemaal uitstekend passen bij onze premium service.”