Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/12/23
Ad Alliance sluit exclusieve samenwerking met Fremantle voor advertentieverkoop YouTube-inventory in Nederland

Vanaf heden sluiten media saleshuis Ad Alliance en content productiemaatschappij Fremantle een exclusief partnership. Hierbij gaat Ad Alliance de advertentieverkoop verzorgen van de hele Youtube-inventory van Fremantle in de Nederlandse markt.

Fremantle ontwikkelt, produceert en distribueert een aantal van ’s werelds meest succesvolle content op het gebied van entertainment, drama & film en documentaires. Het bedrijf heeft ook een uitgebreide en succesvolle digitale tak met een groot bereik. Het online aanbod bestaat uit meer dan 1500 social en YouTube-accounts, waarop vooral shortform fragmenten te zien zijn van verschillende formats, waaronder Got Talent, Idols, Family Feud en The X Factor. Over alle platforms heen heeft Fremantle 470 miljoen volgers en meer dan 300 miljard views.

Gijs van Beek, Director Partnerships, Ad Alliance: “Wij zijn blij dat we de YouTube-inventory van Fremantle kunnen toevoegen aan onze sterke sales alliantie. Deze uitbreiding sluit naadloos aan bij onze total video-strategie, waarin we naast ons lineair aanbod ook een sterke online propositie essentieel achten. Met de hoogwaardige merken die we vanuit Fremantle toevoegen, kunnen we onze adverteerders een nóg diverser bereik aanbieden.”

Jens Richter, CEO Commercial and International, Fremantle: “We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Ad Alliance. Ze hebben een sterke positie en snappen als geen ander de Nederlandse advertentiemarkt. Dat maakt hen de go-to partner voor adverteerders in Nederland die willen adverteren rondom premium digitale merken voor het hele gezin.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24/11/17

TV verantwoordelijk voor bijna driekwart van alle door reclame gegenereerde winst

TV-spotmarkt groeit met 6,8% in eerste kwartaal 2018

Nieuws Onderzoek

In vergelijking met alle andere media-investeringen is TV-reclame het meest effectief, zowel qua korte als qua langetermijneffecten. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek naar de effecten

Topics: ROI, TV-reclame

03/09/25

TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2025 uit op € 390 miljoen

Onderzoek Persberichten Nieuws

Aandeel van online video reclames stijgt naar 10% van de spotbestedingen. Amsterdam, 4 september 2025 – De TV-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

08/10/15

Discovery Networks Benelux lanceert SVOD-service Dplay

SPOT Discovery lanceert Dplay

Nieuws

Discovery Networks International start met Dplay Benelux, een premium service voor video streaming die toegang biedt tot meer dan 2000 afleveringen van Discovery Channel-, TLC-

Topics: Online Video

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met