Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/01/25
CASE: Smint x Talpa Network

Een krachtige boost voor het merk

Samen met Talpa Network heeft Smint een opvallende branded content-campagne gelanceerd, waarmee het merk een frisse en relevante positionering wist te versterken.

De campagne draaide om twee kernboodschappen:

  • De pay-off: ‘Boost Yourself!’
  • De belofte: Smint geeft je een mentale opkikker op precies het juiste moment.

De uitdaging
Hoe bereik je een breed publiek in de zomermaanden, een periode waarin Smint meestal minder zichtbaar is in reguliere media? Het antwoord: een gerichte inzet van branded content binnen populaire Talpa Network-formats.

Met een focus op de succesvolle programma’s Lang Leve de Liefde en De Oranjezomer heeft Smint niet alleen een breed publiek bereikt, maar ook relevante merkassociaties versterkt.

Smint was tijdens de programma’s aanwezig via een mix van uitingen, zoals in-program momenten, cromo’s, billboards, online streamspots en op de socialkanalen. Deze geïntegreerde aanpak zorgde voor maximale zichtbaarheid en impact.

Smint x Lang Leve de Liefde: Een boost voor zelfvertrouwen
Door samen te werken met het veelbekeken datingprogramma Lang Leve de Liefde wist Smint het merk te koppelen aan spannende en persoonlijke momenten die voor kijkers herkenbaar zijn. Deze setting bood de ideale context voor Smint’s boodschap: “Boost Yourself”—het kleine duwtje in de rug dat je zelfvertrouwen vergroot.

Campagneresultaten:

  • Merkassociaties:
    – Zelfvertrouwen: +66%
    – Mentale boost: +64%
    – Voorbereid op belangrijke momenten: +58%
  • Herkenbaarheid en activatie:
    – De slogan ‘Boost Yourself!’ werd 37% beter herkend.
    – De aankoopintentie steeg met 39%.
  • Engagement:
    – Winactie: 4.400 deelnemers maakten kans op een overnachting in het Lang Leve de Liefde-huis.
    – Kijkersbereik: 3,8 miljoen.
    – Merkhouding: +169%.

Smint x De Oranjezomer: Klaar voor de grote momenten
Tijdens De Oranjezomer werd Smint gepositioneerd als dé oplossing voor spannende en belangrijke momenten. Dit werd creatief ingevuld met humoristische cromo’s waarin Hélène Hendriks en haar fictieve assistent kijkers een kijkje achter de schermen gaven. De luchtige en herkenbare benadering versterkte de emotionele connectie met het merk.

Campagneresultaten:

  • Merkassociaties:
    – Zelfvertrouwen: +102%
    – Mentale boost: +85%
    – Voorbereid op belangrijke momenten: +103%
  • Kijkersbereik: 5,7 miljoen.
  • Verbeterde merkhouding: +124%.
  • Herkenning van de slogan: +36%.

Succesvolle merkpositionering met branded content
Deze samenwerking tussen Smint en Talpa Network laat zien hoe branded content het verschil kan maken in merkcommunicatie. Door Smint te positioneren binnen herkenbare en relevante programma’s werden niet alleen merkassociaties versterkt, maar werd ook een directe impact gemaakt op merkhouding en aankoopintentie. De cijfers spreken voor zich: Smint is erin geslaagd om fris en relevant te blijven in een uitdagende periode.

Bekijk hier de casevideo.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15/04/24

Peter Field: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

Nieuws Onderzoek Kennis

Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen. Zijn laatste keynote tijdens de Future of

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

17/09/19

The Future of TV-advertising, de blauwe of de rode pil?

Nieuws

TV-advertising is op een zeer cruciaal punt uitgekomen, zo bleek maandagmiddag 16 september tijdens het seminar Future TV Advertising Forum in Amsterdam. Rhys McLachlan (Amobee)

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI

16/06/16

TV-reclame belangrijkste bron ontdekken nieuwe merken en producten

Screenforce TV-reclame belangrijkste bron ontdekken nieuwe merken

Onderzoek

Ondanks de toegenomen tijd die consumenten besteden aan online platforms, is TV-reclame de belangrijkste bron voor consumenten voor het ontdekken van nieuwe merken en producten.

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

8 januari

Koffiedik Kijken 2026

Op donderdag 8 januari 2026 verwelkomt KIT traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met