Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/08/19
Disney+ start in Nederland op 12 november

BURBANK, CA (19 augustus 2019) – De Direct-to-Consumer & International-divisie van The Walt Disney Company bevestigt wereldwijde startdata en prijzen voor Disney+ in Canada, Nederland, Australië en Nieuw-Zeeland en kondigt aan dat het wereldwijd overeenkomsten heeft gesloten met bijna alle grote platformen om de Disney+ app te verspreiden over mobiele en verbonden tvapparaten
van partners.

Disney+ biedt fans van alle leeftijden een nieuwe manier om de ongeëvenaarde inhoud van de iconische entertainmentmerken van het bedrijf te ervaren, waaronder Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en veel meer. Het zal beschikbaar zijn op vrijwel alle mobiele en verbonden tv-apparaten bij de lancering door wereldwijde distributieovereenkomsten met Apple, Google, Microsoft, Roku en Sony.

12 november markeert het begin van de wereldwijde uitrol van Disney+, met de verwachting om binnen de eerste twee jaar op de meeste grote wereldmarkten te lanceren. Disney+ wordt op 12 november in Canada en Nederland gelanceerd, samen met de VS, met een prijs van $ 8,99 CAD per maand (of $89,99 per jaar) en € 6,99 per maand (of €69,99 per jaar). De week erna, op 19 november, wordt Disney+ gelanceerd in Australië en Nieuw-Zeeland, met een prijs van $8,99 AUD per maand (of $89,99 per jaar) en $9,99 NZD per maand (of $99,99 per jaar).

Bij de lancering kunnen consumenten zich rechtstreeks of via in-app aankoop abonneren op Disney+ en beginnen met streamen vanaf de volgende partnerplatformen en apparaten (afhankelijk van het land):

  • Apple (iPhone, iPad, iPod touch en Apple TV, en volledig geïntegreerd met de Apple TVapp; klanten kunnen zich abonneren op Disney+ via in-app aankoop);
  • Google (Android-telefoons, Android TV-apparaten, Google Chromecast en Chromecast ingebouwde apparaten);
    • Microsoft (Xbox One);
  • Sony / Sony Interactive Entertainment (PlayStation®4 en alle Android-gebaseerde Sonytv’s);
  • Roku (Roku® streaming spelers en Roku TV ™ modellen)

Eerder deze maand is aangekondigd dat op 12 november, consumenten in de VS een nieuw gebundeld aanbod krijgen van Disney+, ESPN+ en Hulu samen voor slechts $12,99 USD. Dit betekent dat ze alle Disney+ programma’s plus duizenden live sportevenementen, originele – en
gethematiseerde series en bekroonde sportdocumentaires van ESPN+ ontvangen; evenals de bekroonde content van Hulu en de on-demand streaming bibliotheek. Ga naar DisneyPlus.com om je e-mail te registreren en op de hoogte te blijven van de service.

Over Disney+
Disney+ wordt op 12 november 2019 gelanceerd en wordt de streaming service voor films en shows van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en meer. Uit de divisies Directto- Consumer en International van The Walt Disney Company biedt Disney+ advertentievrije programmering met een verscheidenheid aan originele speelfilms, documentaires, live-action en animatieseries en short-form content, waaronder de series The Mandalorian, High School Musical: The Musical: The Series, De wereld volgens Jeff Goldblum en Encore! en films als Lady and the Tramp en Noelle. Naast toegang tot de uitgebreide filmbibliotheek van Disney’s film en televisieentertainment en 30 seizoenen van The Simpsons, zal de service ook de plek zijn waar de films die door The Walt Disney Studios in 2019 zijn uitgebracht, exclusief te streamen zullen zijn zoals: Captain Marvel, Avengers: Endgame, Aladdin, Toy Story 4, The Lion King, Maleficent 2, Frozen 2 en Star Wars: The Rise of Skywalker. De dienst wordt gelanceerd in geselecteerde geografische gebieden, waaronder de VS, Canada en Nederland, gevolg door Australië en Nieuw-Zeeland, met de verwachting dat deze binnen de eerste twee jaar op alle belangrijke markten beschikbaar zal zijn. Ga naar DisneyPlus.com voor meer informatie.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met