Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/08/19
Disney+ start in Nederland op 12 november

BURBANK, CA (19 augustus 2019) – De Direct-to-Consumer & International-divisie van The Walt Disney Company bevestigt wereldwijde startdata en prijzen voor Disney+ in Canada, Nederland, Australië en Nieuw-Zeeland en kondigt aan dat het wereldwijd overeenkomsten heeft gesloten met bijna alle grote platformen om de Disney+ app te verspreiden over mobiele en verbonden tvapparaten
van partners.

Disney+ biedt fans van alle leeftijden een nieuwe manier om de ongeëvenaarde inhoud van de iconische entertainmentmerken van het bedrijf te ervaren, waaronder Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en veel meer. Het zal beschikbaar zijn op vrijwel alle mobiele en verbonden tv-apparaten bij de lancering door wereldwijde distributieovereenkomsten met Apple, Google, Microsoft, Roku en Sony.

12 november markeert het begin van de wereldwijde uitrol van Disney+, met de verwachting om binnen de eerste twee jaar op de meeste grote wereldmarkten te lanceren. Disney+ wordt op 12 november in Canada en Nederland gelanceerd, samen met de VS, met een prijs van $ 8,99 CAD per maand (of $89,99 per jaar) en € 6,99 per maand (of €69,99 per jaar). De week erna, op 19 november, wordt Disney+ gelanceerd in Australië en Nieuw-Zeeland, met een prijs van $8,99 AUD per maand (of $89,99 per jaar) en $9,99 NZD per maand (of $99,99 per jaar).

Bij de lancering kunnen consumenten zich rechtstreeks of via in-app aankoop abonneren op Disney+ en beginnen met streamen vanaf de volgende partnerplatformen en apparaten (afhankelijk van het land):

  • Apple (iPhone, iPad, iPod touch en Apple TV, en volledig geïntegreerd met de Apple TVapp; klanten kunnen zich abonneren op Disney+ via in-app aankoop);
  • Google (Android-telefoons, Android TV-apparaten, Google Chromecast en Chromecast ingebouwde apparaten);
    • Microsoft (Xbox One);
  • Sony / Sony Interactive Entertainment (PlayStation®4 en alle Android-gebaseerde Sonytv’s);
  • Roku (Roku® streaming spelers en Roku TV ™ modellen)

Eerder deze maand is aangekondigd dat op 12 november, consumenten in de VS een nieuw gebundeld aanbod krijgen van Disney+, ESPN+ en Hulu samen voor slechts $12,99 USD. Dit betekent dat ze alle Disney+ programma’s plus duizenden live sportevenementen, originele – en
gethematiseerde series en bekroonde sportdocumentaires van ESPN+ ontvangen; evenals de bekroonde content van Hulu en de on-demand streaming bibliotheek. Ga naar DisneyPlus.com om je e-mail te registreren en op de hoogte te blijven van de service.

Over Disney+
Disney+ wordt op 12 november 2019 gelanceerd en wordt de streaming service voor films en shows van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en meer. Uit de divisies Directto- Consumer en International van The Walt Disney Company biedt Disney+ advertentievrije programmering met een verscheidenheid aan originele speelfilms, documentaires, live-action en animatieseries en short-form content, waaronder de series The Mandalorian, High School Musical: The Musical: The Series, De wereld volgens Jeff Goldblum en Encore! en films als Lady and the Tramp en Noelle. Naast toegang tot de uitgebreide filmbibliotheek van Disney’s film en televisieentertainment en 30 seizoenen van The Simpsons, zal de service ook de plek zijn waar de films die door The Walt Disney Studios in 2019 zijn uitgebracht, exclusief te streamen zullen zijn zoals: Captain Marvel, Avengers: Endgame, Aladdin, Toy Story 4, The Lion King, Maleficent 2, Frozen 2 en Star Wars: The Rise of Skywalker. De dienst wordt gelanceerd in geselecteerde geografische gebieden, waaronder de VS, Canada en Nederland, gevolg door Australië en Nieuw-Zeeland, met de verwachting dat deze binnen de eerste twee jaar op alle belangrijke markten beschikbaar zal zijn. Ga naar DisneyPlus.com voor meer informatie.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

12 september

‘Best of IBC-tour’ 2022

Van 9 tot en met 12 september vindt in RAI Amsterdam de International Broadcast Convention

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en