Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/08/19
Disney+ start in Nederland op 12 november

BURBANK, CA (19 augustus 2019) – De Direct-to-Consumer & International-divisie van The Walt Disney Company bevestigt wereldwijde startdata en prijzen voor Disney+ in Canada, Nederland, Australië en Nieuw-Zeeland en kondigt aan dat het wereldwijd overeenkomsten heeft gesloten met bijna alle grote platformen om de Disney+ app te verspreiden over mobiele en verbonden tvapparaten
van partners.

Disney+ biedt fans van alle leeftijden een nieuwe manier om de ongeëvenaarde inhoud van de iconische entertainmentmerken van het bedrijf te ervaren, waaronder Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en veel meer. Het zal beschikbaar zijn op vrijwel alle mobiele en verbonden tv-apparaten bij de lancering door wereldwijde distributieovereenkomsten met Apple, Google, Microsoft, Roku en Sony.

12 november markeert het begin van de wereldwijde uitrol van Disney+, met de verwachting om binnen de eerste twee jaar op de meeste grote wereldmarkten te lanceren. Disney+ wordt op 12 november in Canada en Nederland gelanceerd, samen met de VS, met een prijs van $ 8,99 CAD per maand (of $89,99 per jaar) en € 6,99 per maand (of €69,99 per jaar). De week erna, op 19 november, wordt Disney+ gelanceerd in Australië en Nieuw-Zeeland, met een prijs van $8,99 AUD per maand (of $89,99 per jaar) en $9,99 NZD per maand (of $99,99 per jaar).

Bij de lancering kunnen consumenten zich rechtstreeks of via in-app aankoop abonneren op Disney+ en beginnen met streamen vanaf de volgende partnerplatformen en apparaten (afhankelijk van het land):

  • Apple (iPhone, iPad, iPod touch en Apple TV, en volledig geïntegreerd met de Apple TVapp; klanten kunnen zich abonneren op Disney+ via in-app aankoop);
  • Google (Android-telefoons, Android TV-apparaten, Google Chromecast en Chromecast ingebouwde apparaten);
    • Microsoft (Xbox One);
  • Sony / Sony Interactive Entertainment (PlayStation®4 en alle Android-gebaseerde Sonytv’s);
  • Roku (Roku® streaming spelers en Roku TV ™ modellen)

Eerder deze maand is aangekondigd dat op 12 november, consumenten in de VS een nieuw gebundeld aanbod krijgen van Disney+, ESPN+ en Hulu samen voor slechts $12,99 USD. Dit betekent dat ze alle Disney+ programma’s plus duizenden live sportevenementen, originele – en
gethematiseerde series en bekroonde sportdocumentaires van ESPN+ ontvangen; evenals de bekroonde content van Hulu en de on-demand streaming bibliotheek. Ga naar DisneyPlus.com om je e-mail te registreren en op de hoogte te blijven van de service.

Over Disney+
Disney+ wordt op 12 november 2019 gelanceerd en wordt de streaming service voor films en shows van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en meer. Uit de divisies Directto- Consumer en International van The Walt Disney Company biedt Disney+ advertentievrije programmering met een verscheidenheid aan originele speelfilms, documentaires, live-action en animatieseries en short-form content, waaronder de series The Mandalorian, High School Musical: The Musical: The Series, De wereld volgens Jeff Goldblum en Encore! en films als Lady and the Tramp en Noelle. Naast toegang tot de uitgebreide filmbibliotheek van Disney’s film en televisieentertainment en 30 seizoenen van The Simpsons, zal de service ook de plek zijn waar de films die door The Walt Disney Studios in 2019 zijn uitgebracht, exclusief te streamen zullen zijn zoals: Captain Marvel, Avengers: Endgame, Aladdin, Toy Story 4, The Lion King, Maleficent 2, Frozen 2 en Star Wars: The Rise of Skywalker. De dienst wordt gelanceerd in geselecteerde geografische gebieden, waaronder de VS, Canada en Nederland, gevolg door Australië en Nieuw-Zeeland, met de verwachting dat deze binnen de eerste twee jaar op alle belangrijke markten beschikbaar zal zijn. Ga naar DisneyPlus.com voor meer informatie.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met