Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/04/18
Muziekzender XITE start met programmatic advertising op TV

In de zomer van 2017 maakte muziekzender XITE het als eerste mogelijk om online-advertentiecampagnes voor televisie in te kopen. Na een succesvolle pilot van ruim zes maanden is XITE nu klaar voor de volgende stap. Met behulp van video ad serving platform SpotX biedt de muziekzender vanaf vandaag adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren. De klanten van IPG Mediabrands hebben de primeur voor deze revolutionaire manier van programmatic TV-inkoop.

Crossmediale campagnes middels targeted advertising
XITE is de eerste muziekzender in de wereld die gepersonaliseerde muziekdiensten levert op lineaire televisie via de settopbox. In de afgelopen maanden hebben SpotX en XITE samengewerkt om deze service uit te breiden met programmatic-advertisingoplossingen door de data van het kijkgedrag van huishoudens en het advertising proces te optimaliseren. Met als resultaat dat advertentiecampagnes nu crossmediaal, op zowel TV via de settopbox als de online kanalen, door middel van programmatic en targeted advertising ingekocht kunnen worden. Hierdoor kunnen adverteerders nu nog doelgerichter adverteren op grote schaal.

Van bescheiden stap naar revolutie
XITE-oprichter en CEO Derk Nijssen: “Wat begon als een bescheiden stap in programmatic TV-inkoop lijkt inmiddels de revolutie voor de inkoop van reclame op het grote scherm te worden. Het is fantastisch dat we nu samen met SpotX het mogelijk kunnen maken om op basis van users en views in te kopen. Samen ontwikkelen we vanuit een audience-firstgedachte een geïntegreerde aanpak die zorgt voor effectieve en efficiënte advertentiecampagnes.” Thomas Welle, Head of Video IPG Mediabrands: “Met deze primeur van programmatic TV-inkoop is IPG Mediabrands opnieuw de eerste die haar klanten een innovatief platform binnen het digitale landschap aanbiedt. Met de geavanceerde targetingopties die deze technologie biedt, creëren wij voor onze klanten een effectieve schaalvergroting binnen een lastig te bereiken doelgroep. Door initiatieven als deze te omarmen, versterken we unieke karaktereigenschappen van lokale partijen en natuurlijk hun groei.

Gepersonaliseerde advertenties zijn de toekomst voor TV
Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux & Nordics: “Net als XITE streven wij naar een gepersonaliseerde toekomst waarin de kijker centraal staat. Dat we in een relatief korte periode van zes maanden de targetingmogelijkheden hebben weten uit te breiden op de settopbox van enkel de verschillende muziekchannels en specifieke tijdvakken naar volledig programmatic, laat zien dat programmatic advertising ook voor TV de toekomst is. Een toekomst waarin de consument en hun persoonlijke voorkeuren centraal staan.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en