Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/03/18
Nederland warm voor online only-producties omroepen

Nederland warm voor online only-producties omroepen, zo schrijft Emerce op haar website. Miljoenen Nederlanders zagen vorige maand online video’s die de omroepen enkel op internet uitzonden, niet op TV. Publieke omroepen zijn de grootste leverancier hiervan. 

In totaal bereikten online only-programma’s in februari 3,04 miljoen kijkers in Nederland. Dat laten nieuwe cijfers van SKO zien. Dit is een aanzienlijk getal wanneer wordt gekeken naar het online bereik van werk dat voor TV is gemaakt: 3,6 miljoen kijkers.

Wat de onderzoeker niet vertelt is hoeveel online only-producties hoe vaak werden bekeken.

Steeds vaker produceren omroepen behalve voor TV, met internet als extra kanaal, ook puur voor verspreiding op internet. Directeur Sjoerd Pennekamp van SKO geeft als voorbeeld de interviews met sportcoaches of politici door de NOS. Op TV worden enkel wat fragmenten daaruit uitgezonden terwijl de complete vraaggesprekken dan alleen online staan.

De publieke omroepen zijn veruit de grootste leveranciers van dit soort unieke digitale kopij.

Nederland warm voor online only-producties omroepen (1)

Online only programma’s bereikten 1,6 miljoen kijkers in februari via de computer, 762.000 kijkers werden bereikt via de tablet en 1,5 miljoen via de smartphone.

Opvallend is ook, dat Nederland bijna even veel met de telefoon naar video kijkt als op de desktop en laptop. De beperkte omvang van dat scherm wordt niet meer als een drempel ervaren. Bij RTL is het zelfs zo dat zijn on demand-producties het meest per smartphone worden bekeken:

Nederland warm voor online only-producties omroepen (2)

Talpa TV is SKO’s nieuwe benaming voor de SBS-zenders.

Dit is een artikel van Emerce.nl.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met