Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/03/18
Nederland warm voor online only-producties omroepen

Nederland warm voor online only-producties omroepen, zo schrijft Emerce op haar website. Miljoenen Nederlanders zagen vorige maand online video’s die de omroepen enkel op internet uitzonden, niet op TV. Publieke omroepen zijn de grootste leverancier hiervan. 

In totaal bereikten online only-programma’s in februari 3,04 miljoen kijkers in Nederland. Dat laten nieuwe cijfers van SKO zien. Dit is een aanzienlijk getal wanneer wordt gekeken naar het online bereik van werk dat voor TV is gemaakt: 3,6 miljoen kijkers.

Wat de onderzoeker niet vertelt is hoeveel online only-producties hoe vaak werden bekeken.

Steeds vaker produceren omroepen behalve voor TV, met internet als extra kanaal, ook puur voor verspreiding op internet. Directeur Sjoerd Pennekamp van SKO geeft als voorbeeld de interviews met sportcoaches of politici door de NOS. Op TV worden enkel wat fragmenten daaruit uitgezonden terwijl de complete vraaggesprekken dan alleen online staan.

De publieke omroepen zijn veruit de grootste leveranciers van dit soort unieke digitale kopij.

Nederland warm voor online only-producties omroepen (1)

Online only programma’s bereikten 1,6 miljoen kijkers in februari via de computer, 762.000 kijkers werden bereikt via de tablet en 1,5 miljoen via de smartphone.

Opvallend is ook, dat Nederland bijna even veel met de telefoon naar video kijkt als op de desktop en laptop. De beperkte omvang van dat scherm wordt niet meer als een drempel ervaren. Bij RTL is het zelfs zo dat zijn on demand-producties het meest per smartphone worden bekeken:

Nederland warm voor online only-producties omroepen (2)

Talpa TV is SKO’s nieuwe benaming voor de SBS-zenders.

Dit is een artikel van Emerce.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

11 januari

Koffiedik Kijken | VIA

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Diverse sprekers nemen een

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Team Manager Data Science

Als Team Manager Data Science geef je leiding aan een team van acht data scientists die dataproducten bouwen die een directe

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met