Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/10/17
Nederlandse reclame-industrie maakt zich sterk voor het nut van reclame

Reclame is overal: op radio en TV, in magazines en dagbladen, online, op straat, op het station, langs het sportveld en in het museum. Het primaire doel van reclame is om producten of diensten te promoten, maar het maatschappelijk nut en belang van reclame is veel groter.

Reclame is een onmisbaar element in onze samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Die boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie nu gezamenlijk naar buiten in de campagne Nut van Reclame.
Wist jij bijvoorbeeld dat reclame…

… bijdraagt aan ons zeer uitgebreid cultureel aanbod? Evenementen, concerten en musea worden door ons bedrijfsleven gesponsord.
… zorgt voor schone en veilige bus- en tramhokjes?
… bijdraagt aan de innovatiekracht van Nederland?
… bijdraagt aan de mogelijkheid om te sporten in Nederland? Niet alleen als amateur, maar ook als professional.
… bijdraagt aan onze werkgelegenheid? Dankzij reclame zijn ongeveer 213.000 personen werkzaam in de reclame-industrie.
… bijdraagt aan marktwerking? Doordat reclame een belangrijke bron van informatie en prijsvorming is.
… door zelfregulering ervoor zorgt dat betrouwbaar en geloofwaardig is?

Met de campagne willen deze vertegenwoordigers van de Nederlandse reclame-industrie – BVA, VEA, DDMA, IAB, MMA, NDP Nieuwsmedia, Outreach, PMA, RAB en Screenforce- een positief geluid aan de politiek laten horen over wat reclame bijdraagt aan de samenleving. Want reclame inspireert, innoveert, faciliteert en financiert.

Kijk voor meer informatie op www.nutvanreclame.nl.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

12/03/15

SpotXchange Benelux leidende rol online videomarkt

SPOT SpotXchange Benelux pakt leidende rol online videomarkt.

Nieuws

Op 11 maart jl. is SpotXchange Benelux officieel gelanceerd. Met de komst van SpotXchange krijgen adverteerders toegang tot de hoogwaardige video-inventory van onder andere RTL

Topics: Online Video, Targetted TV Advertising, TV-reclame

12/03/19

Eye tracking en hartslagmeting geven inzicht in aandacht voor TV-commercial

Eye Tracking Oogmeting

Nieuws Onderzoek

Uit een onderzoek dat werd gepubliceerd in het Journal of Advertising Research blijkt de output van biometrische meettechnieken te correleren met aandachtcriteria zoals merkherinnering en

Topics: Reclame-effect, ROI

14/07/14

WK Voetbal breekt wereldwijd records TV-zenders

SPOT WK finale breekt wereldwijd records TV-zenders

Nieuws

Het WK Voetbal in Brazilië heeft wereldwijd records gebroken bij TV-zenders. De groepswedstrijden hadden op een aantal markten al gezorgd voor nieuwe TV-records, van België

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Reclame-effect, TV-reclame

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

13 november

Marketing & Effie Live! 

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op het MarketingLive! congres, waar elk jaar het motto ‘Bright

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met