Op 9 maart vond de presentatie van het TV Jaarrapport 2019 plaats in De Hallen Studio’s in Amsterdam. Een geslaagde dag waarbij Michel van der Voort, directeur Screenforce, de resultaten over 2019 wat betreft de kijkers- en de adverteerdersmarkt aan meer dan 200 adverteerders, bureaus, strategen, consultants en andere relaties presenteerde.
Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch niet bij zijn? Bekijk hieronder de video-opnames.
Naast inzicht in de jaarcijfers en een blik op de toekomst en nieuwe ontwikkelingen presenteerde de Australische marketingprofessor Karen Nelson-Field de resultaten van haar nieuwe onderzoek: The Attention Economy and How Media Works.
Mikael Ekelöf van TV4 vertelde over welke stappen Zweden heeft genomen om tot een nieuw (cross mediaal) mediaonderzoek te komen en wat dat hen heeft gebracht.
Aansluitend op de presentatie van Mikael Ekelöf gaf Sjoerd Pennekamp van SKO aan wat we in Nederland mogen verwachten van het nieuwe kijkonderzoek.
Naast video-opnames is er ook een verslag gepubliceerd van de presentaties. Het TV Jaarrapport kun je hier downloaden.