Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

12/03/20
Presentaties Screenforce TV Jaarrapport 2019

Op 9 maart vond de presentatie van het TV Jaarrapport 2019 plaats in De Hallen Studio’s in Amsterdam. Een geslaagde dag waarbij Michel van der Voort, directeur Screenforce, de resultaten over 2019 wat betreft de kijkers- en de adverteerdersmarkt aan meer dan 200 adverteerders, bureaus, strategen, consultants en andere relaties presenteerde.

Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch niet bij zijn? Bekijk hieronder de video-opnames.

Naast inzicht in de jaarcijfers en een blik op de toekomst en nieuwe ontwikkelingen presenteerde de Australische marketingprofessor Karen Nelson-Field de resultaten van haar nieuwe onderzoek: The Attention Economy and How Media Works.

Mikael Ekelöf van TV4 vertelde over welke stappen Zweden heeft genomen om tot een nieuw (cross mediaal) mediaonderzoek te komen en wat dat hen heeft gebracht.

Aansluitend op de presentatie van Mikael Ekelöf gaf Sjoerd Pennekamp van SKO aan wat we in Nederland mogen verwachten van het nieuwe kijkonderzoek.

Naast video-opnames is er ook een verslag gepubliceerd van de presentaties. Het TV Jaarrapport kun je hier downloaden.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/11/20

Onderzoek: videoreclames op ‘VTM GO’ BVOD-platform effectiever dan op YouTube

Nieuws Onderzoek

Online video zit in de lift. Verschillende mediaspelers bieden gratis content aan op hun digitale platforms. Hierdoor ontstaat er een heuse strijd om de aandacht

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Cases

26/01/24

Wayne Parker Kent: Jongeren minder negatief over reclame en kijken veel TV (video)

Onderzoek Kennis

Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest hebben vorige zomer de zevende editie van hun beroemde jaarlijkse Jongerenonderzoek gepresenteerd. Het onderzoek levert belangrijke insights voor bureaus

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, TV-reclame

01/07/21

Het platform waarop je kijkt is van invloed op de impact van je commercial

Onderzoek

De aandacht voor commercials is groter op Videoland en lineaire TV dan op YouTube. Ook bij de verwerking in het brein scoren commercials op Videoland

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

9 januari

Koffiedik Kijken 2025

Koffiedik Kijken Op 9 januari 2025 vindt Koffiedik Kijken plaats in het Koninklijk Instituut voor de

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met