Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Ons doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om het beste te halen uit reclame rond premium videocontent. Screenforce verzorgt informatie over TV en andere premium videoplatforms, biedt services aan adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van de Screenforce-participanten op het gebied van public affairs.
Exploitanten
Alle belangrijke TV-broadcasters zijn aangesloten bij Screenforce. De participanten zijn vertegenwoordigd in alle commissies en werkgroepen. In Screenforce participeren de drie TV sales houses Ster, AdAlliance en Talpa Network.
Screenforce in het buitenland
Nederland vijfde Europese land met een Screenforce-organisatie. Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een TV-marketingorganisatie onder de naam Screenforce. In meerdere mate gaan wij met hen en ook met andere internationale partijen samenwerkingen aan.
Organisatiestructuur
Screenforce is gevestigd in Amsterdam-Zuidoost. Het team van Screenforce bestaat uit Michel van der Voort (Directeur), Nienke Hooijer (Marketing & Communicatie Expert), Cornélie Klercq-Bakker (Marketing & Research Expert) en Pam Ackermans (Project Executive).