Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/05/21
Publicatie eisenpakket media monitoring nationaal media onderzoek (NMO)

Op 18 mei publiceren de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). Eerder zijn de contracten voor de bereiksmetingen ten behoeve van NMO gegund aan Kantar en Ipsos. Nu is het moment
aangebroken om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclame binnen dit onderzoek vorm te geven. Zowel voor de individuele mediumtypen als crossmediaal, zodat we precies weten aan welke media-inhoud het Nederlandse publiek is blootgesteld. Aan onderzoeksbureaus en andere bedrijven met ervaring op dit gebied wordt gevraagd om met voorstellen te komen. Het doel is om in het najaar tot een keuze te komen.

De RfP moet leiden tot een nieuwe, gezamenlijke standaard voor het monitoren en rapporteren van content en reclame binnen TV, radio en online. “Binnen NMO geloven we dat de beste crossmediale datasets gebouwd worden op basis van de beste datasets voor de individuele mediumtypen. Daarom kiezen we er nu expliciet
voor om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclamecampagnes op verschillende modaliteiten op elkaar af te stemmen”, aldus SKO-directeur Sjoerd Pennekamp. De verwachting is dat er door innovatie en nieuwe technieken binnen dit domein nieuwe mogelijkheden zullen ontstaan. In de RfP zullen de
kernelementen van een nieuw systeem voor de registratie, classificatie en harmonisatie verder worden toegelicht.

De RfP bestaat uit de volgende onderdelen:
1. Media Monitoring TV
2. Media Monitoring Radio
3. Media Monitoring Online
4. Cross Media Harmonization

De RfP is het resultaat van een hechte samenwerking tussen de partijen verenigd in het Nationaal Media Onderzoek: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Via deze organisaties zijn alle grote
Nederlandse media-exploitanten en omroepen betrokken, alsmede de bond van Adverteerders (bvA) en het Platform Media Adviesbureaus (PMA).

Deelname RfP
De RfP bestaat uit een Engelstalig document dat bij de initiatiefnemers is op te vragen door een verzoek te sturen via info@nationaalmediaonderzoek.nl. Bureaus hebben tot 1 juni om zich te registreren voor deze tender.

Kijk voor meer informatie op: https://www.nationaalmediaonderzoek.nl/

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met