De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2019 is vastgesteld en gepubliceerd op de TIP-website. Voor adverterend Nederland maakt dit overzicht per maand de periode inzichtelijk waarin de aanvraag bij de Screenforce-broadcasters binnen moet zijn.
In Nederland wordt de aanvraag voor TV-zendtijd op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de broadcasters. Het is een waardevol schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender in 2019. Het schema biedt adverteerders een helder overzicht van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes.
Let op: de data voor januari 2019 verschillen met de eerder gepubliceerde data voor januari 2019 in het eerder gepubliceerde overzicht ‘publicatiedata 2018’. Onderstaande data zijn definitief.
Publicatie
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.
Sluiting aanvragen
‘Sluiting aanvragen’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.
Versturen offertes
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘versturen offertes’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.
Kijk voor meer informatie over TIP en de publicatiedata op de TIP-website.