Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

01/10/19
Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2020 bekend

De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2020 is vastgesteld en gepubliceerd. Voor adverterend Nederland maakt dit overzicht per maand de periode inzichtelijk waarin de aanvraag bij de Screenforce-broadcasters binnen moet zijn.

In Nederland wordt de aanvraag voor TV-zendtijd op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de broadcasters. Het is een waardevol schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender in 2020. Het schema biedt adverteerders een helder overzicht van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes.

Let op: dit schema is aangepast. De deadline voor het aanvragen van campagnes voor mei 2020 is verschoven. Bekijk hier het actuele schema.

Uitleg schema

Publicatie
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.

Sluiting aanvragen
‘Sluiting aanvragen’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.

Versturen offertes
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘versturen offertes’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.

Kijk voor meer informatie over TIP en de publicatiedata op de TIP-website.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en