De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2021 is vastgesteld en gepubliceerd. Voor adverterend Nederland maakt dit overzicht per maand de periode inzichtelijk waarin de aanvraag bij de Screenforce broadcasters binnen moet zijn.
De aanvraag voor TV-zendtijd wordt op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de broadcasters. Het is een waardevol schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender. Het schema biedt een helder overzicht van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes.
Uitleg schema
Publicatie
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.
Sluiting aanvragen
‘Sluiting aanvragen’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.
Versturen offertes
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘versturen offertes’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.
Kijk voor meer informatie over de publicatiedata en TIP op onze website bij TIP.