Op dinsdagochtend 26 november organiseren RAB en Screenforce een expertsessie met als onderwerp Distinctive Brand Assets. Voor merken is het cruciaal om bij consumenten op de juiste momenten top-of- mind te zijn. Herkenbaar zijn, daar gaat het om. Distinctive Brand Assets zijn daarvoor essentieel. Als adverteerder moet je zorgen dat bepaalde visuele of auditieve prikkels – zoals een kleur, beeld- of sound – in het geheugen van de consument vastgekoppeld zijn aan jouw merk.
Tijdens de expertsessie gaan we in op de volgende aspecten met betrekking tot Distinctive Brand Asssets:
- Wat zijn Distinctive Brand Assets en hoe onderzoek je ze?
- Wat leren we uit het Belgische VAR onderzoek over TV- en radiocommercials met betrekking tot visual en sonic branding?
- Hoe past een adverteerder zoals Marktplaats de Distinctive Brand Assets toe in hun branding en activatiecampagnes?
Drie experts op het gebied van Distinctive Brand Assets delen hun belangrijkste learnings en praktijkvoorbeelden met ons: Martin Leeflang van onderzoeksbureau Validators, Dirk Soetens van VAR, de Belgische Ster, en Annemarie Joosen van adverteerder Marktplaats.
Sprekers
Annemarie Joosen
Chief Marketing Officer, Marktplaats
Als Chief Marketing Officer bij eBay-dochters Marktplaats en 2dehands.be is Annemarie Joosen verantwoordelijk voor alle marketing en communicatie activiteiten van de classifieds in de Benelux. In Annemarie’s loopbaan opereert zij continu op het snijvlak van marketing, customer insights en product. Zij werkte voor bekende merken als Madurodam, Bol.com, TNS en de Nederlandse Staatsloterij.
Dirk Soetens
Research Manager, VRT
Dirk Soetens (Var) is Research Manager bij de regie van de Belgische openbare omroep VRT. Met meer dan 20 jaar media ervaring is Dirk gespecialiseerd in impact studies met focus op effecten van radio en televisie advertising. De DIVA-referentie studie, met een benchmark van meer dan 6.000 spots, werd vorig jaar vernieuwd met focus op het meten van distinctive assets op een impliciete wijze. Deze nieuwe innovatieve approach werd in België genomineerd voor een AMMA-award.
Martin Leeflang
CEO en Founder, Validators
Martin Leeflang is CEO en founder van Validators, een innovatief onderzoeksbureau dat zich uitsluitend richt op wetenschappelijk gefundeerd
marketingcommunicatieonderzoek. Met geavanceerde tools en scherpe inzichten helpen we merken om te groeien in (mentale) marktpositie.
Programma
Ontvangst: 09:00 uur
Start sessies: 09:20 uur
Einde: 11:00 uur
Locatie
Hotel Arena
‘s-Gravesandestraat 55
1092 AA Amsterdam
Aanmelden?
De uitnodigingen zijn inmiddels verstuurd. Heb jij deze niet ontvangen maar wil je wel aanwezig zijn bij de expertsessie Distinctive Brand Assets? Stuur dan een email naar info@screenforce.nl.