Na een succesvolle eerste editie van de masterclass TV Masters zal op 3 maart een nieuwe masterclass gegeven worden. Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. Wil jij een grondig begrip krijgen van hoe het medium TV werkt en hoe je TV het beste kunt inzetten? De zevendelige masterclass, georganiseerd door Screenforce, brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Naast TV wordt ook online video behandeld.
TV Masters is een complete interactieve cursus over het medium TV die door NIMA gecertificeerd is en geëndorset door PMA. Deze gratis online cursus is ontworpen in samenwerking met broadcasters, bureaus en adverteerders. De masterclass omvat alle aspecten, van het plannen en inkopen van een TV-campagne, tot strategie en wetgeving, voor zowel lineaire TV als voor online video. Ook deze tweede editie van TV Masters wordt geleid door Ed Borsboom.
Wat kun je verwachten
De online masterclass bestaat uit zeven modules, verspreid over zeven weken. De eerste module is op 3 maart en de laatste op 14 april. Elke module heeft een eigen thema en dient voorbereid te worden middels het lezen van online artikelen en het bekijken van de video’s met bijdragen van onze experts.
De zeven lessen komen in de vorm van een interactieve webinar. De webinars starten om 10.00 uur en duren ongeveer 60 minuten. De masterclass heeft de volgende live webinars:
- 3 maart | TV-kijkgedrag – Sjoerd Pennekamp (Stichting KijkOnderzoek)
- 10 maart | TV-reclame – Ed Borsboom (BrandBooming)
- 17 maart | TV-planning – Patrick Horstman (Out Of Office Media)
- 24 maart | TV-strategie – Patrick Horstman (Out Of Office Media)
- 31 maart | Wetgeving en zelfregulering – Fiona Vening (Stichting Reclame Code)
- 7 april | TV-effectiviteit – Ed Borsboom (BrandBooming)
- 14 april | Branded partnerships – Sophie Liesker (Ad Alliance) + Roos Simons (Talpa Network)
Inclusief het voorbereidende leeswerk, het bekijken van de video’s en het deelnemen aan de live webinars zal de masterclass ongeveer 15 uur in beslag nemen.
Vereisten
Elke module wordt afgesloten met tien multiple choice examen vragen. Voor het behalen van het certificaat van de masterclass wegen het aantal bijgewoonde webinars en het aantal goed beantwoorde vragen mee.
NIMA accreditatie
De masterclass is door de Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) geaccrediteerd. Dit houdt in dat de masterclass opgenomen wordt in het NIMA programma en dat cursisten, die de masterclass succesvol afronden, door NIMA gehonoreerd worden met 14 PE-punten.
PMA endorsement
PMA/ Platform Media Adviesbureaus vertegenwoordigt de Nederlandse mediabureaus. In dit segment van de media-industrie zijn veel mensen werkzaam die media plannen en inkopen. Zij hebben behoefte hun kennis te vergroten en te actualiseren. TV masters is voor hen een prima middel hiervoor. Het PMA erkent dit en zal om deze reden ook de masterclass ondersteunen.
Aanmelden
Vanaf 22 december 2021 kun je je aanmelden voor TV Masters. De uitnodigingen zijn inmiddels getuurd. Heb je deze niet ontvangen maar wil je wel deelnemen? Stuur dan een email naar info@screenforce.nl dan sturen we je een uitnodiging toe.