Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

22/12/21
Screenforce start 2e editie zevendelige online masterclass TV Masters

Na een succesvolle eerste editie van de masterclass TV Masters zal op 3 maart een nieuwe masterclass gegeven worden. Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. Wil jij een grondig begrip krijgen van hoe het medium TV werkt en hoe je TV het beste kunt inzetten? De zevendelige masterclass, georganiseerd door Screenforce, brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Naast TV wordt ook online video behandeld.
TV Masters is een complete interactieve cursus over het medium TV die door NIMA gecertificeerd is en geëndorset door PMA. Deze gratis online cursus is ontworpen in samenwerking met broadcasters, bureaus en adverteerders. De masterclass omvat alle aspecten, van het plannen en inkopen van een TV-campagne, tot strategie en wetgeving, voor zowel lineaire TV als voor online video. Ook deze tweede editie van TV Masters wordt geleid door Ed Borsboom.

Wat kun je verwachten
De online masterclass bestaat uit zeven modules, verspreid over zeven weken. De eerste module is op 3 maart en de laatste op 14 april. Elke module heeft een eigen thema en dient voorbereid te worden middels het lezen van online artikelen en het bekijken van de video’s met bijdragen van onze experts.

De zeven lessen komen in de vorm van een interactieve webinar. De webinars starten om 10.00 uur en duren ongeveer 60 minuten. De masterclass heeft de volgende live webinars:

  • 3 maart | TV-kijkgedrag – Sjoerd Pennekamp (Stichting KijkOnderzoek)
  • 10 maart | TV-reclame – Ed Borsboom (BrandBooming)
  • 17 maart | TV-planning – Patrick Horstman (Out Of Office Media)
  • 24 maart | TV-strategie – Patrick Horstman (Out Of Office Media)
  • 31 maart | Wetgeving en zelfregulering – Fiona Vening (Stichting Reclame Code)
  • 7 april | TV-effectiviteit – Ed Borsboom (BrandBooming)
  • 14 april | Branded partnerships – Sophie Liesker (Ad Alliance) + Roos Simons (Talpa Network)

Inclusief het voorbereidende leeswerk, het bekijken van de video’s en het deelnemen aan de live webinars zal de masterclass ongeveer 15 uur in beslag nemen.

Vereisten
Elke module wordt afgesloten met tien multiple choice examen vragen. Voor het behalen van het certificaat van de masterclass wegen het aantal bijgewoonde webinars en het aantal goed beantwoorde vragen mee.

NIMA accreditatie
De masterclass is door de Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) geaccrediteerd. Dit houdt in dat de masterclass opgenomen wordt in het NIMA programma en dat cursisten, die de masterclass succesvol afronden, door NIMA gehonoreerd worden met 14 PE-punten.

PMA endorsement
PMA/ Platform Media Adviesbureaus vertegenwoordigt de Nederlandse mediabureaus. In dit segment van de media-industrie zijn veel mensen werkzaam die media plannen en inkopen. Zij hebben behoefte hun kennis te vergroten en te actualiseren. TV masters is voor hen een prima middel hiervoor. Het PMA erkent dit en zal om deze reden ook de masterclass ondersteunen.

Aanmelden
Vanaf 22 december 2021 kun je je aanmelden voor TV Masters. De uitnodigingen zijn inmiddels getuurd. Heb je deze niet ontvangen maar wil je wel deelnemen? Stuur dan een email naar info@screenforce.nl dan sturen we je een uitnodiging toe.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met