Event

TIP Tool

17/05/18
SKO Jaarverslag 2017

Het Jaarverslag 2017 van Stichting KijkOnderzoek (SKO) staat online. In 2017 is SKO gestart met het leveren van gefuseerde online en televisie data aan de markt. Door de fusie van de dagelijkse online videokijkcijfers en TV kijkcijfers ontstaat een crossmediaal videokijkcijfer. Dit maakt het voor het eerst mogelijk om het totale, crossmediale bereik van video’s en commercials te rapporteren.

De cijfers geven voor het eerst inzicht in het unieke bereik en de overlap tussen kijkers die bereikt zijn via het televisiescherm en via online devices. Deze overlap kan berekend worden voor programma’s, zenders, tijdvakken en commercials. Nu de gefuseerde kijkcijfers aan de markt worden geleverd draaien alle onderdelen van de “kijkcijferfabriek” en is de strategie die in 2013 is ingezet grotendeels verwezenlijkt.

Download het SKO Jaarverslag 2017.

Over SKO
Sinds 2002 is Stichting KijkOnderzoek (SKO) verantwoordelijk voor het onderzoek naar het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking. SKO is verantwoordelijk voor de rapportering en de controle van de kijkcijfers en voor aanpassingen en innovaties in de methode van het kijkonderzoek.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –