Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN stimuleren het gebruik van digitale uitzendinstructies om een efficiëntieslag te kunnen maken in het inkoopproces. Met de uitzendinstructie wordt aangegeven welke commercial in welk ingekocht reclameblok uitgezonden dient te worden, het bevat informatie over de periode, type afwisseling en het aantal betrokken rotaties. Door uitzendinstructies digitaal te versturen wordt de kans op fouten verkleind en verloopt het inkoopproces efficiënter.
Uitzendinstructies via TIP, MBS en Ster Klantportal
Via TIP is het mogelijk om uitzendinstructies aan te leveren bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN. De in TIP ingevulde uitzendinstructies worden automatisch overgezet in de ad sales systemen van de bij Screenforce aangesloten exploitanten. Ook de inkooptool van MBS en de Ster Klantportal beschikken over deze functionaliteit.
Door de uitzendinstructies digitaal te versturen kan de inkoop van een campagne via één platform worden afgerond. Het voordeel om uitzendinstructies digitaal te versturen is dat de kans op fouten verkleind wordt en het zowel aan de kant van de inkoper als aan de kant van de exploitanten efficiënter is: in geval van Ster en Talpa worden de gegevens direct in hun systeem overgenomen. In geval van Ad Alliance en ORN wordt de komende periode nog een mail gegenereerd die automatisch verstuurd wordt.
Over TIP
Het gebruik van het TIP inkoop platform is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN. Voor meer informatie of voor het aanvragen van een TIP account kun je een mail sturen naar via info@screenforce.nl.
Over Screenforce
Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Ons doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om het beste te halen uit reclame rond premium videocontent. Screenforce verzorgt informatie over TV en andere premium videoplatforms, biedt services aan adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van de Screenforce-participanten op het gebied van public affairs. In Screenforce participeren de vier Nederlandse TV sales houses Ster, ORN, Ad Alliance en Talpa Network.