Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

18/07/19
Talpa Network en Talpa Media nieuwe partners TV Academy

Vanaf vandaag gaan Talpa Network en Talpa Media samenwerken met de TV Academy. De stichting TV Academy is zeven jaar geleden opgericht om talentvolle jongeren te helpen met een vliegende start van hun mediacarrière. Met de komst van de allround mediabedrijven Talpa Network en Talpa Media ontstaat een krachtige samenwerking tussen bedrijfsleven, TV Academy en onderwijs en krijgen de studenten nog meer mogelijkheden tot een kick start van hun carrière in de Nederlandse creatieve industrie. Andere partners van de TV Academy zijn het Mediacollege Amsterdam (Ma) en United.

Talpa Network en Talpa Media garanderen binnen de nieuwe samenwerking uitdagende stageplekken en een groot aantal mogelijkheden tot instroom naar goede banen voor de studenten aan de TV Academy. De portefeuille van Talpa Network en Talpa Media omvat een veelvoud aan merken en activiteiten die het hele mediaspectrum afdekken: van het bedenken en realiseren van tv-, radio- en crossmedia formats tot en met het ontwikkelen van de allernieuwste technische platforms. De organisaties zijn constant in beweging en bieden daardoor ook continu mogelijkheden aan talenten die een carrière in de media ambiëren.

De TV Academy is een brede opleiding waar aandacht is voor zowel het publieke als het commerciële bestel, televisie en online. Maar er zal vanaf nu ook worden samengewerkt met Talpa Networks interne radio-opleiding XM. De opleiding richt zich op alle disciplines: van conceptontwikkeling tot uitvoering. De studenten worden cross-mediaal opgeleid en kunnen zich uiteindelijk ontplooien tot bijvoorbeeld concept ontwikkelaar, online creator, producer, redacteur, presentator, camjo of cameraman/vrouw. De opleiding duurt zeven maanden. Eén dag per week volgen de studenten college en zo’n twee dagen per week krijgen ze gerichte opdrachten vanuit het werkveld. Daarnaast brengen gastdocenten – mensen uit het vak – hun kennis over door middel van masterclasses. Er start een nieuwe lichting studenten in september, inschrijven kan nog tot 31 juli via www.tvacademy.nl. Bij de toelating wordt er vooral beoordeeld op creativiteit en vernieuwing. De groep is een mix van mbo-, hbo- en wo-studenten.

Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (o.m. Social1nfluencers, StukTV en Gierige Gasten), Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag. Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions, Technology en Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.

Talpa Media, sinds 2015 eigendom van het Briste mediaconcern ITV, houdt zich bezig met het bedenken, produceren en internationaal exploiteren van originele content voor televisie en andere multimedia platforms.

Mediacollege Amsterdam zorgt al meer dan 100 jaar voor creatief talent voor de media. Samen met opdrachtgevers worden de opleidingen afgestemd op de wensen van het bedrijfsleven. Daarnaast ontwikkelt Ma nieuwe toepassingsmogelijkheden voor de media. Samenwerking met de TV Academy is hier een goed voorbeeld van.

United, gevestigd in het Muziekpaviljoen op het Mediapark te Hilversum, is een nationaal en internationaal opererende dienstverlener die op het gebied van televisie- en multimediaprojecten technische en creatieve ondersteuning levert. Zij beschikken over state-of-the-art faciliteiten en gedreven medewerkers die ervoor zorgen dat de klant altijd centraal staat.

Over Talpa Network
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (o.m. Social1nfluencers, StukTV en Gierige Gasten), Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions, Technology en Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.

John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards. Zijn laatste productiemaatschappij, Talpa Media, is in 2015 overgenomen door het Britse ITV. Talpa Media is verantwoordelijk voor het management van het internationale content bedrijf, en daarmee dus voor de creatie en productie van de televisieformats en concepten en voor de internationale distributie daarvan. De grootste productie is The Voice, voor het eerst uitgezonden in 2010. Inmiddels bestaan er van dit programma meer dan 65 lokale producties, uitgezonden in maar liefst 180 landen.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met