Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/07/21
TIP breidt uit met GRP module: inzicht TV campagneresultaten andere doelgroepen

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen. TIP is nu uitgebreid met een nieuwe functionaliteit, de GRP module. Met de uitbreiding is het mogelijk om campagneresultaten op een van de 32 SKO analyse doelgroepen te bekijken. Op die manier krijgt de inkoper eenvoudig inzicht in de campagneresultaten op andere doelgroepen.

Vanaf 27 juli is het mogelijk om in TIP naast GRP’s van de inkoopdoelgroep ook de GRP’s van andere doelgroepen te bekijken. In TIP kun je een van de 32 SKO analyse doelgroepen selecteren. In het campagneoverzicht wordt dan een extra kolom met de gekozen SKO analyse doelgroep toegevoegd. TIP toont per pakket hoeveel GRP’s er behaald zijn op de geselecteerde SKO analyse doelgroep. Gebruikers kunnen zo hun campagnes over de verschillende exploitanten in één keer evalueren over dezelfde doelgroep.

Screenforce Directeur Michel van der Voort over de nieuwe TIP-ontwikkeling:
Na de introductie van het hernieuwde TIP in 2019 zijn we door blijven ontwikkelen op het platform. We zien dat de TV-markt verrijkt wordt met veel nieuwe adverteerders en ook veel nieuwe communicatie- en mediabureaus. Voor hen zijn gratis inkoopplatforms als het Ster Klantportal en TIP een goed middel om hun TV-campagnes mee in te kopen en te monitoren en om hun TV-commercials mee aan te leveren. Dat blijkt uit het aantal gebruikers dat nog elke maand stijgt. Inmiddels zitten wij op een totaal 220 gebruikers van TIP.

Voorbeeld scherm TIP GRP module:


Meer informatie over het gebruik van TIP
Het gebruik van het TIP inkoop platform is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Voor meer informatie kun je een mail sturen naar via info@screenforce.nl.

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en