Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/03/15
Case: TLC’s I Wanna Marry ‘Harry’ succesvol op social TV

In het TLC-programma I Wanna Marry ‘Harry’ doen twaalf Amerikaanse vrouwen mee aan een datingwedstrijd waarbij ze denken de echte Prins Harry te daten, die in werkelijkheid de doodnormale Matt Hicks is die als twee druppels water op Prins Harry lijkt.

Ze verblijven in een prachtig kasteel op een groot Engels landgoed waar ze proberen deze “Harry” te veroveren. Als aan het einde van dit selectieproces de ware overblijft, volgt de echte ontknoping waarbij ‘Harry’ onthult wie hij werkelijk is. De vraag is dan of de winnares nog steeds voor hem wil gaan.

Genoeg stof om met anderen over te praten. Maar wat als je de conversatie als TV zender faciliteert op social media en het gesprek ‘live’ met de kijkers aangaat?

Doelstelling

Voor TLC was het van belang om het programma I Wanna Marry ‘Harry’ onder de aandacht van de doelgroep te brengen en de betrokkenheid van de kijkers bij het programma te vergroten. Ook wilde TLC een toename in het aantal programma gerelateerde tweets en Facebook reacties realiseren.

Oplossing

De inzet van Social TV tijdens het TLC programma I Wanna Marry ‘Harry’ op dinsdag om 21:00 uur. Gedurende de acht afleveringen zijn kijkers opgeroepen ‘live’ mee te praten met het programma via social media en om de aflevering te stemmen op polls. De live tweets en posts, en de uitslagen van de polls, zijn gedurende de afleveringen in beeld vertoond.

Verder kon de kijker tijdens de uitzending kans maken op een Royal High Tea voor twee personen. Per aflevering kwam er éénmalig enkele seconden een kroon in beeld.  Men kon deelnemen door de hashtag #MarryHarryKroon te tweeten of te posten op de Facebookpagina van TLC na het zien van de kroon.

Social TV is gepromoot op Facebook en Twitter. Voorafgaand aan het programma zijn gesponsorde Facebook posts ingezet om bekendheid voor het programma te creëren. De dag voor elke aflevering en de dag zelf zijn kijkers opgeroepen om hun mening of stem te geven voor die avond.

Resultaten

  • Hogere mate van betrokkenheid onder, en interactie met, de kijkers tijdens het programma
  • Forse toename in het aantal programma gerelateerde TLC tweets, Facebook reacties en likes
  • Tijdens de laatste aflevering op 14 oktober 2014 was de hashtag #MarryHarry trending topic op Twitter
  • 45% meer deelnemers aan de #MarryHarryKroon actie dan gemiddeld aan andere social media acties voor TLC
  • 64% van de vrouwen die bekend waren met de #MarryHarryKroon actie vonden deze aansprekend blijkt uit het onderzoek onder het TLC kijkerspanel. Van deze vrouwen is 7% hierdoor zelfs naar het programma is gaan kijken.

Petra Knoth, Channel Director TLC over het succes: “We zien dat we door de inzet van Social TV een hogere engagement met onze kijkers hebben en daarom is dit zeker een tool die we in de toekomst vaker willen inzetten. Dat we trending topic waren tijdens de finale uitzending is een mooi bewijs van het effect van deze interactie met de kijker.”

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15/06/19

Case: RTL – Het Perfece Plaatje en sponsor Canon

Inspiratie

Consumenten maken meer foto’s dan ooit, vooral met hun smartphones. Maar hoe kun je Nederlanders anders naar fotografie laten kijken en inspireren om meer, anders

Topics: Case studies

21/08/20

Case: Ad Alliance | Licor 43 Fresco

Inspiratie

Hoe verover je de harten van een jonge dynamische doelgroep die houdt van gemak, kwaliteit en zomerse cocktails? Licor 43 gaat deze uitdaging aan met

Topics: Case studies

25/03/24

Nieuw onderzoek van Karen Nelson-Field: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD

Onderzoek Kennis

Internationaal aandachtdeskundige en reclameprofessor Karen Nelson-Field heeft weer een nieuw en zeer interessant onderzoek uitgevoerd naar de aandacht voor reclame, deze keer in Ierland. Volgens

Topics: TV-reclame, Case studies, Reclame-effect

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

10 oktober

Ster focus op 2025

Natuurlijk wordt er ieder jaar uitgekeken naar de zomervakantie, maar vooral ook naar komend kalenderjaar. En

14 november

MarketingLive!

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op MarketingLive! op 14 november 2024 in Amsterdam! Hét marketingevenement

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Radio- en TV Planner

Ben jij goed in het optimaliseren van reclamezendtijd op televisie en radio? Wil jij verantwoordelijk zijn voor het succes van reclamecampagnes

Account Manager/ Client Lead

Ad Alliance is op zoek naar een Account Manager/ Client Lead Als Client Lead ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met