Inkoop

Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/02/22
Aanleveren Commercials

In Nederland hebben de TV-exploitanten binnen Screenforce gezamenlijk afspraken gemaakt over het aanleveren van TV-commercials en over de technische voorschriften van TV-commercials.

Sinds 2009 kan worden geleverd via een MXF-file. Adverteerders en bureaus kunnen zelf de TV-commercial en billboards aanleveren bij de exploitanten. Meestal wordt dit in opdracht van een adverteerder door een reclamebureau of een productiebedrijf verzorgd. Het is ook mogelijk en wordt gestimuleerd om commercials aan te leveren via SpotDeli; hét platform waarop alle TV-commercials en billboards aangeleverd kunnen worden bij de Ster, Ad Alliance en Talpa Network.

Technische voorschriften
De technische voorschriften zijn door de exploitanten in onderlinge samenwerking bepaald en worden op de website van Screenforce gepubliceerd. De technische voorschriften voorzien in de EBU-luidheidnorm, bevatten informatie voor het aanleveren in de High Definition (HD) standaard en bevatten specificaties voor de aanlevering van zogenaamde meer-kanaals audio. Download de PDF met de technische voorschriften voor commercials en billboards.

Aanleveren commercials via SpotDeli
SpotDeli wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus, adverteerders en commercial producenten die inkopen bij Ster, Talpa Network en/of Ad Alliance Met SpotDeli kun je in één keer jouw commercial en billboards aanleveren bij alle geselecteerde exploitanten. Alle aangeleverde commercials worden zowel in uitzendkwaliteit (MXF) als in een low res formaat (MP4) opgeslagen in jouw eigen omgeving op SpotDeli.

Hoe kan ik een SpotDeli account krijgen?
Het gebruik van SpotDeli is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan door een mail aan Screenforce te sturen: info@screenforce.nl. Dit verzoek wordt door Screenforce met de exploitanten kortgesloten en je dient je akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden.

Exploitanten & zenders
De drie exploitanten Ad Alliance, Ster en Talpa Network bieden de mogelijkheid om jouw TV-campagne in te zetten op een grote hoeveelheid zenders. Sommige zenders hebben een groot bereik en breed profiel (general interest). Anderen hebben een kleiner en specifieker bereik in een doelgroep (special interest). We zetten ze hieronder voor je op een rij:

Ad Alliance
24Kitchen, Animal Planet, AT5, Cartoon Network, CNN, Comedy Central, Comedy Central Extra, Crime Investigation, Discovery Channel, Discovery Science, Disney Channel, Disney XD, E!, Eurosport 1, FOX, ESPN, History Channel, ID, Insight TV, MTV, National Geographic, National Geographic Wild, Nickelodeon, ONS, OUT TV, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Crime, RTL Lounge, RTL Telekids, RTL Z, Spike, TLC, Xite, Ziggo Sport, Ziggo Sport, Golf, Ziggo Sport Select, Ziggo Sport Voetbal, Ziggo TV, Videoland, Disney+, HBO Max, Sky Showtime en Filmbox

Ster
NPO 1, NPO 2, NPO 3, ZAPP & Zappelin, L1, NH Media, Omroep Brabant, Omroep Flevoland, Omroep Gelderland, Omroep West, Omroep Zeeland, Omrop Fryslan, Rijnmond, RTV Drenthe, RTV Noord, RTV Oost, RTV Utrecht

Talpa Network
SBS 6, Net 5, Viaplay TV, TV 538, Veronica en BBC First.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met