Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

31/08/22
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan Nationaal Media Onderzoek leiden

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan vanaf heden het ambitieuze en wereldwijd unieke crossmediale onderzoek naar een volgende fase brengen en een organisatie vormgeven die past bij de langetermijnambities van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Ton Schoonderbeek brengt meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media mee. Hij was meest recent actief als Global Chief People Officer bij mediabureau Mindshare en als Chairman Mindshare Nederland. Hij maakte ook onderdeel uit van het GroupM Global People Team. Als bestuurslid is Ton actief betrokken geweest bij VEA, MWG, SUMMO, SIRE en sinds april dit jaar bij de Reclame Code Commissie.

Ton is enthousiast over de grote ambities die bij zijn nieuwe rol als Algemeen Directeur NMO horen: “Ik kan me de eerste gesprekken over wat nu het Nationaal Media Onderzoek is nog goed herinneren; iets wat toen een brug te ver leek. Het was nog nergens ter wereld gelukt. Kortom, een stoere en indrukwekkende ambitie waar nu daadwerkelijk sinds de lancering van het concept in 2021 aan wordt gewerkt en waar de eerste successen nu zichtbaar worden. Het voelt als een privilege om samen met Patricia en alle teams en stakeholders, NMO naar een volgende fase te brengen en om daadwerkelijk commercieel inzetbaar te maken voor de gehele industrie; van content creators tot media investment teams en van planners tot marketeers.”

Patricia Sonius komt van Ster waar zij meer dan vier jaar Research & Development Manager was. Daarvoor werkte zij jarenlang voor nationale en internationale klanten bij het snelgroeiende InSites Consulting. Sinds 2019 was zij bestuurslid van Audify en het Nationaal Luister Onderzoek. Patricia kijkt ernaar uit om, met haar meer dan 10 jaar ervaring in het vak, als Directeur Onderzoek NMO een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de verdere opbouw van NMO en de vele innovaties die daarmee samenhangen.

Patricia zegt hierover: “Het Nationaal Media Onderzoek staat in de startblokken en iets wat onmogelijk leek wordt nu werkelijkheid: het grootste, meest innovatieve onderzoek dat continu het mediagedrag van de Nederlandse bevolking in kaart brengt. Als onderzoeker in hart en nieren voel ik mij vereerd om samen met Ton verder te bouwen aan wat de JIC’s en VINEX zijn gestart. We gaan bedrijven echt in staat te stellen om campagnes en content optimaal en impactvol te plannen door tijdig inzicht te geven in het volledige crossmediale mediagebruik van de Nederlander.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Marketing Communicatie Expert

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Haar doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om

Teammanager data & insights

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager data & insights. Met jouw managementervaring weet

Eindregisseur / Playout Operator

SBS6, NET5, Veronica, SBS9 en TV538 zijn dé vijf TV-kanalen van Talpa Network. Als Eindregisseur

3 -
9 oktober

Dutch Media Week

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van

6 oktober

Festival of Marketing 2022

Introducing Marketing Week’s Festival of Marketing, taking place in-person, on 06 October 2022 at a

6 oktober

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en