De invloed van stemming per dagdeel op TV-reclame effectiviteit

Onze Duitse zusterorganisatie Screenforce.de heeft opnieuw een interessant onderzoek met de naam ‘Mapping the Impact’ laten uitvoeren door onderzoeksbureau Eye Square. Het eerdere onderzoek ‘Mapping the Moods’ brengt in kaart welke patronen van videogebruik er zijn en in welke mate dit anders is voor bijvoorbeeld live TV-kijken en on demand kijken. Een van de hoofdconclusies […]
Peter Field: Marketeers investeren te weinig in TV-reclames

Volgens marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is TV een van de sterkste media om een reclameboodschap effectief over te brengen. Maar het, in zijn woorden, ‘verdomd effectieve medium’ blijft ondergewaardeerd voor wat betreft de omzeteffecten die het genereert in vergelijking met zijn directe online rivalen. In een in interview in MarketingWeek legt hij aan de hand […]
Nieuwe kansen in streaming, content en adverteren

Redacteur Jan Roekens van Dailydatabites.nl heeft de voorspellingen voor de media-industrie voor 2024 uit het onlangs verschenen rapport Media Trends and Predictions van Kantar samengevat. Ze gaan o.a. over streaming, kijkgedrag, AI en data. Dailydatabites.nl is een uitgave van het Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics (MOA). De zes mediatrends die volgens Kantar […]
Byron Sharp’s Category Entrance Points geven je merk een concurrentievoordeel

De Australische hoogleraar marketingwetenschap Byron Sharp riep de term Category Entry Points in het leven en stelt dat deze zeer specifieke situaties of ‘momenten’ vertegenwoordigen waarin consumenten idealiter aan jouw merk denken, en het liefst alleen aan jouw merk en niet aan dat van een concurrent. Marktonderzoeksbureau Blauw heeft een interessante brochure geschreven waarin wordt […]