Met ‘NPO Samen’ kijk je TV op afstand, maar toch met elkaar

Samen online TV-kijken kan nu op een unieke manier: met NPO Samen. De nieuwste innovatieve functionaliteit van de Nederlandse Publieke Omroep maakt het voor iedereen mogelijk om via NPO Start met meerdere mensen tegelijk een NPO-programma te kijken, én er via de webcam samen direct over te chatten. Daarmee brengen we Nederland nog meer in […]

Industry Meetup Influencer Marketing SRC, DDMA, BVA

Het gaat slecht met het imago van influencers. De geloofwaardigheid en de onafhankelijkheid van influencers staan ter discussie. De Stichting Reclame Code (SRC) heeft daarom in samenwerking met onder meer DDMA en BVA de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing aangescherpt. De aangescherpte code zal 15 mei in werking treden en 3 juni organiseren de […]

WARC Global Ad Trends: TV staat op het kruispunt van massabereik en targeting

Volgens het laatste Global Advertising Trends rapport van WARC staat TV op een kruispunt van massabereik en precisie targeting. Ondanks dat de tijd die wordt besteed aan live TV-kijken wereldwijd aan het dalen is, blijft het bereik van TV nog steeds ongeëvenaard. Tegelijkertijd biedt de toenemende penetratie van de smart TV’s en de met internet […]

Het tijdperk van TV: waarom consumenten TV en video kijken

Volgens nieuw Engels onderzoek kiezen consumenten op basis van hun actuele behoeften welke soort videocontent ze bekijken. De belangrijkste redenen om naar TV- en videocontent te kijken zijn achtereenvolgens, ontspanning, de tijd vullen, met familie of vrienden naar bekende programma’s kijken, in contact met de buitenwereld blijven en over programma’s die anderen ook zien mee […]