Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/05/19
Industry Meetup Influencer Marketing SRC, DDMA, BVA

Het gaat slecht met het imago van influencers. De geloofwaardigheid en de onafhankelijkheid van influencers staan ter discussie. De Stichting Reclame Code (SRC) heeft daarom in samenwerking met onder meer DDMA en BVA de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing aangescherpt. De aangescherpte code zal 15 mei in werking treden en 3 juni organiseren de betrokken partijen een Industry Meetup over dit onderwerp met diverse sprekers.

Slecht imago influencers
Influencer marketing ligt onder vuur. Terwijl de budgetten van adverteerders groeien, is de geloofwaardigheid van influencers schrikbarend laag. Recente incidenten, naar aanleiding van een uitzending van Rambam en Netflixdocumentaire Fyre, doen het imago van deze relatief nieuwe vorm van marketing ook geen goed. Onduidelijkheid over hoe influencers op een transparante en betrouwbare manier reclame kunnen maken vormt de grootste bottleneck.

Reclamecode Social Media aangescherpt in overleg met stakeholders
Daarom heeft de Stichting Reclame Code (SRC) in samenwerking met onder meer DDMA en BVA de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing aangescherpt. Met een duidelijke uitleg en nieuwe praktijkvoorbeelden geeft de code handvatten aan adverteerders, influencerbureaus en influencers hoe zij reclame op social media herkenbaar kunnen maken. De regels in deze vernieuwde Reclamecode zijn bindend voor de gehele industrie.

Industry Meetup Influencer marketing
In de aangescherpte code zijn o.a. meer praktijkvoorbeelden meegenomen hoe je reclame op influencer marketing platforms herkenbaar maakt. Voor iedereen die zich bezighoudt met influencer marketing is kennis van deze code een absolute must, temeer omdat influencer marketing vanuit mediahoek maar ook vanuit Europese wetgeving onder druk staat. De diverse partijen betrokken bij de aangescherpte code nodigen je daarom graag uit voor de Industry Meetup Influencer Marketing op 3 juni van 14.30 tot 17.00 uur. De Meetup zou eerst 28 mei plaatsvinden maar is vanwege de OV-staking verplaatst.

Programma
– Welkom
– Toelichting update Reclamecode Social Media & Influencer marketing door experts van DDMA en SRC
– De aankomende mediawetgeving en de verhouding tot zelfregulering door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
– Best practice / case van hoe influencer marketing succesvol én compliant kan zijn
– Aansluitende borrel

Locatie
Auditorium Goede Doelen Loterijen, Beethovenstraat 200, 1077 JZ, Amsterdam

Interesse?
Wil jij aanwezig zijn bij deze industry meetup? Stuur dan een email naar info@screenforce.nl. Er zijn nog maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus per aanmelding kan slechts de plaats voor een persoon worden gereserveerd.

UPDATE: het max. aantal inschrijvingen is bereikt. Nieuwe inschrijvingen worden op de reservelijst gezet. 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

26/02/19

Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames

Kennis Nieuws Onderzoek

Influencer marketing heeft grote behoefte aan transparantie en professionaliteit. Dat vindt althans Farhad Divecha, de oprichter en managing director van Accuracast. Veel simpele aannames van

Topics: Reclame-effect, ROI

15/02/17

95% jongeren kijkt dagelijks meer dan een uur naar social video

Onderzoek

Om inzicht te krijgen in het social video gebruik van jongeren heeft RTL in 2016 via haar Researchcommunity vier weken lang intensief contact gehad met 200

07/07/22

Jongerenonderzoek 2022

Nieuws Onderzoek

Het gedrag van jongeren onder de loep Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest presenteren de 6e editie van hun befaamde jaarlijkse Jongerenonderzoek. Wij delen hier

Topics: Jongeren en media

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

Marketing Communicatie Expert

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Haar doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om

Teammanager data & insights

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager data & insights. Met jouw managementervaring weet

Eindregisseur / Playout Operator

SBS6, NET5, Veronica, SBS9 en TV538 zijn dé vijf TV-kanalen van Talpa Network. Als Eindregisseur

3 -
9 oktober

Dutch Media Week

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van

6 oktober

Festival of Marketing 2022

Introducing Marketing Week’s Festival of Marketing, taking place in-person, on 06 October 2022 at a

6 oktober

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en