Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

09/02/16
Nielsen VS rapporteert: Live TV blijft dominant

Live TV is de primaire manier waarop Amerikanen video-content bekijken. Dat blijkt uit de Nielsen Q3 2015 rapportage van The Total Audience Report. Nielsen rapporteert veelvuldig over de belangrijke rol die TV speelt in het medialandschap. Voor belangrijke adverteerdersdoelgroepen is negentig procent van de bekeken video-content TV-content.

Bijna 10 maal zoveel live TV als uitgesteld TV-kijken
De gemiddelde Amerikaan van 18 jaar en ouder kijkt per dag gemiddeld 4 uur en 7 minuten live TV, uitgesteld TV kijkt hij gemiddeld 28 minuten per dag. Oftewel bijna 10 maal zoveel live TV kijken als uitgesteld TV-kijken. De onderstaande grafiek van Nielsen laat zien dat deze verhouding de afgelopen drie jaren ongeveer hetzelfde is gebleven.

POT Nielsen live tv blijft dominant 1

Bron: Nielsen The Total Audience Report Q3 2015

Lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten vaker buiten prime time
De rest van het rapport omvat uitgebreide analyses omtrent het bezit en het gebruik van digitale apparaten per huishouden naar inkomen en naar bevolkingsgroep. Zo blijkt dat personen in huishoudens met hogere en midden inkomens door de week op de TV aangesloten apparaten (DVD, Game Console, Multimedia apparaat) vooral ’s avonds gebruiken. Personen in huishoudens met lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten ook meer overdag buiten primetime uren.

SPOT Nielsen live tv blijft dominant 2

Deze tekst en de grafieken zijn een samenvatting van de Nielsen-cijfers door SPOT. Op de Nielsen-site kan het volledige rapport worden gedownload.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

21/11/22

Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing

Nieuws

Branding stimuleert de verkoop, verbetert de ROI en verhoogt zelfs het rendement van actiemarketing, bezuinig er niet op! Dat is de hoofdconclusie die marketingdatasoftware platform

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en