Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

09/02/16
Nielsen VS rapporteert: Live TV blijft dominant

Live TV is de primaire manier waarop Amerikanen video-content bekijken. Dat blijkt uit de Nielsen Q3 2015 rapportage van The Total Audience Report. Nielsen rapporteert veelvuldig over de belangrijke rol die TV speelt in het medialandschap. Voor belangrijke adverteerdersdoelgroepen is negentig procent van de bekeken video-content TV-content.

Bijna 10 maal zoveel live TV als uitgesteld TV-kijken
De gemiddelde Amerikaan van 18 jaar en ouder kijkt per dag gemiddeld 4 uur en 7 minuten live TV, uitgesteld TV kijkt hij gemiddeld 28 minuten per dag. Oftewel bijna 10 maal zoveel live TV kijken als uitgesteld TV-kijken. De onderstaande grafiek van Nielsen laat zien dat deze verhouding de afgelopen drie jaren ongeveer hetzelfde is gebleven.

POT Nielsen live tv blijft dominant 1

Bron: Nielsen The Total Audience Report Q3 2015

Lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten vaker buiten prime time
De rest van het rapport omvat uitgebreide analyses omtrent het bezit en het gebruik van digitale apparaten per huishouden naar inkomen en naar bevolkingsgroep. Zo blijkt dat personen in huishoudens met hogere en midden inkomens door de week op de TV aangesloten apparaten (DVD, Game Console, Multimedia apparaat) vooral ’s avonds gebruiken. Personen in huishoudens met lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten ook meer overdag buiten primetime uren.

SPOT Nielsen live tv blijft dominant 2

Deze tekst en de grafieken zijn een samenvatting van de Nielsen-cijfers door SPOT. Op de Nielsen-site kan het volledige rapport worden gedownload.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/10/17

Aandacht voor reclame op TV groter dan op Facebook en YouTube

Onderzoek

Voor adverteerders is de grote vraag welke vorm van videoreclame, op TV, Facebook of YouTube, het meest effectief is om de verkopen te stimuleren. Uit

Topics: ROI, TV-reclame

14/08/19

TV-reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019

Nieuws Persberichten

In de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt uitgekomen op € 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5% in vergelijking met de

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Mediabestedingen, TV Jaarrapport, TV-reclame

11/12/17

Kloof tussen mediaprofessionals en gewone man

Nieuws

Net zoals de bewoners van de Amsterdamse grachtengordel slecht kunnen invoelen hoe de gewone man of vrouw in de provincie over Zwarte Piet denkt, schatten

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, TV-reclame

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

30 november

Webinar: International Knowledge Exchange on Audience Measurement

Op donderdag 30 november krijgt de internationale media- en reclame-industrie een online update en de gelegenheid

5 -
6 december

The Future of TV Advertising Global 2023

Nieuwe sprekers toegevoegd Op dinsdag 5 en woensdag 6 december vindt in Londen de zesde

Data Analist Video

Talpa Network is per direct op zoek naar Data Analist Video. Als Data analist Video kom je terecht in het Data Analytics

Research & Public Affairs Expert

Ben jij een ervaren (media)onderzoeker met een liefde voor TV en video? Heb je de gave om iets ingewikkelds, makkelijk uit

Inventory Planner

Ster zoekt ter uitbreiding van het team een energieke inventory planner met een goed analytisch vermogen. Je bent verantwoordelijk voor het

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met