Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

09/02/16
Nielsen VS rapporteert: Live TV blijft dominant

Live TV is de primaire manier waarop Amerikanen video-content bekijken. Dat blijkt uit de Nielsen Q3 2015 rapportage van The Total Audience Report. Nielsen rapporteert veelvuldig over de belangrijke rol die TV speelt in het medialandschap. Voor belangrijke adverteerdersdoelgroepen is negentig procent van de bekeken video-content TV-content.

Bijna 10 maal zoveel live TV als uitgesteld TV-kijken
De gemiddelde Amerikaan van 18 jaar en ouder kijkt per dag gemiddeld 4 uur en 7 minuten live TV, uitgesteld TV kijkt hij gemiddeld 28 minuten per dag. Oftewel bijna 10 maal zoveel live TV kijken als uitgesteld TV-kijken. De onderstaande grafiek van Nielsen laat zien dat deze verhouding de afgelopen drie jaren ongeveer hetzelfde is gebleven.

POT Nielsen live tv blijft dominant 1

Bron: Nielsen The Total Audience Report Q3 2015

Lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten vaker buiten prime time
De rest van het rapport omvat uitgebreide analyses omtrent het bezit en het gebruik van digitale apparaten per huishouden naar inkomen en naar bevolkingsgroep. Zo blijkt dat personen in huishoudens met hogere en midden inkomens door de week op de TV aangesloten apparaten (DVD, Game Console, Multimedia apparaat) vooral ’s avonds gebruiken. Personen in huishoudens met lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten ook meer overdag buiten primetime uren.

SPOT Nielsen live tv blijft dominant 2

Deze tekst en de grafieken zijn een samenvatting van de Nielsen-cijfers door SPOT. Op de Nielsen-site kan het volledige rapport worden gedownload.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22/04/24

Profiteer van de kansen van sportsponsoring

Onderzoek Kennis

Met de Olympische Spelen in Parijs en het EK Voetbal in Berlijn in het vooruitzicht belooft 2024 een mooi sportjaar te worden. En dan hebben

Topics: Cases, Reclame-effect, TV-reclame

03/12/18

Update wereldwijde TV-analyse met cijfers uit 26 landen

Global TV Deck

Nieuws Kennis

De Global TV Group heeft een update gepubliceerd van het Global TV Deck. De organisatie – bestaande uit broadcasters en brancheorganisaties – heeft vorig jaar

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

12/09/24

Event: Screenforce Day 2024 | The Future of TV Advertising

Nieuws Inspiratie Kennis

Dinsdag 24 september is het tijd voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024. In de Johan Cruijff ArenA kijken we samen

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Online Video

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met