Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

09/02/16
Nielsen VS rapporteert: Live TV blijft dominant

Live TV is de primaire manier waarop Amerikanen video-content bekijken. Dat blijkt uit de Nielsen Q3 2015 rapportage van The Total Audience Report. Nielsen rapporteert veelvuldig over de belangrijke rol die TV speelt in het medialandschap. Voor belangrijke adverteerdersdoelgroepen is negentig procent van de bekeken video-content TV-content.

Bijna 10 maal zoveel live TV als uitgesteld TV-kijken
De gemiddelde Amerikaan van 18 jaar en ouder kijkt per dag gemiddeld 4 uur en 7 minuten live TV, uitgesteld TV kijkt hij gemiddeld 28 minuten per dag. Oftewel bijna 10 maal zoveel live TV kijken als uitgesteld TV-kijken. De onderstaande grafiek van Nielsen laat zien dat deze verhouding de afgelopen drie jaren ongeveer hetzelfde is gebleven.

POT Nielsen live tv blijft dominant 1

Bron: Nielsen The Total Audience Report Q3 2015

Lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten vaker buiten prime time
De rest van het rapport omvat uitgebreide analyses omtrent het bezit en het gebruik van digitale apparaten per huishouden naar inkomen en naar bevolkingsgroep. Zo blijkt dat personen in huishoudens met hogere en midden inkomens door de week op de TV aangesloten apparaten (DVD, Game Console, Multimedia apparaat) vooral ’s avonds gebruiken. Personen in huishoudens met lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten ook meer overdag buiten primetime uren.

SPOT Nielsen live tv blijft dominant 2

Deze tekst en de grafieken zijn een samenvatting van de Nielsen-cijfers door SPOT. Op de Nielsen-site kan het volledige rapport worden gedownload.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18/11/15

TV-reclames vooral thematisch van karakter

Reclames vooral thematisch van karakter

Onderzoek

Adverteerders verkiezen klassieke thematische tv-campagnes boven reclames gericht op introducties of directe transacties. Van de 650 nieuwe commercials die in oktober 2015 werden uitgezonden, is

Topics: TV-reclame

14/03/24

Verslag TV Jaarrapport 2023: TV in transitie

Nieuws Onderzoek Kennis

De jaarlijkse Screenforce-presentatie van de belangrijkste TV-cijfers is altijd een goed moment om de peilstok weer ’s in de televisiemarkt te steken. De presentatie van

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

16/10/23

Ondertitelde TV-commercials zijn effectiever en inclusiever

Nieuws Onderzoek Kennis

In ons land wonen 1,5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn. Met ondertiteling van TV-commercials kunnen adverteerders hun product en dienstenaanbod divers en inclusief

Topics: TV-reclame, Techniek

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

10 oktober

Ster focus op 2025

Natuurlijk wordt er ieder jaar uitgekeken naar de zomervakantie, maar vooral ook naar komend kalenderjaar. En

14 november

MarketingLive!

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op MarketingLive! op 14 november 2024 in Amsterdam! Hét marketingevenement

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Radio- en TV Planner

Ben jij goed in het optimaliseren van reclamezendtijd op televisie en radio? Wil jij verantwoordelijk zijn voor het succes van reclamecampagnes

Account Manager/ Client Lead

Ad Alliance is op zoek naar een Account Manager/ Client Lead Als Client Lead ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met