Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

09/02/16
Nielsen VS rapporteert: Live TV blijft dominant

Live TV is de primaire manier waarop Amerikanen video-content bekijken. Dat blijkt uit de Nielsen Q3 2015 rapportage van The Total Audience Report. Nielsen rapporteert veelvuldig over de belangrijke rol die TV speelt in het medialandschap. Voor belangrijke adverteerdersdoelgroepen is negentig procent van de bekeken video-content TV-content.

Bijna 10 maal zoveel live TV als uitgesteld TV-kijken
De gemiddelde Amerikaan van 18 jaar en ouder kijkt per dag gemiddeld 4 uur en 7 minuten live TV, uitgesteld TV kijkt hij gemiddeld 28 minuten per dag. Oftewel bijna 10 maal zoveel live TV kijken als uitgesteld TV-kijken. De onderstaande grafiek van Nielsen laat zien dat deze verhouding de afgelopen drie jaren ongeveer hetzelfde is gebleven.

POT Nielsen live tv blijft dominant 1

Bron: Nielsen The Total Audience Report Q3 2015

Lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten vaker buiten prime time
De rest van het rapport omvat uitgebreide analyses omtrent het bezit en het gebruik van digitale apparaten per huishouden naar inkomen en naar bevolkingsgroep. Zo blijkt dat personen in huishoudens met hogere en midden inkomens door de week op de TV aangesloten apparaten (DVD, Game Console, Multimedia apparaat) vooral ’s avonds gebruiken. Personen in huishoudens met lagere inkomens gebruiken op de TV aangesloten apparaten ook meer overdag buiten primetime uren.

SPOT Nielsen live tv blijft dominant 2

Deze tekst en de grafieken zijn een samenvatting van de Nielsen-cijfers door SPOT. Op de Nielsen-site kan het volledige rapport worden gedownload.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/04/15

Effectiviteit TV-reclame bij gebruikers 2nd screen

SPOT Effectiviteit TV-reclame bij gebruikers 2nd screen

Onderzoek

Steeds vaker gebruiken consumenten tijdens het TV-kijken een second screen zoals een smartphone of tablet. Dit kan voor adverteerders een risico inhouden alsn de aandacht

Topics: 2nd screening, Reclame-effect, TV-reclame

26/10/12

TV-reclame belangrijkste beïnvloeder aankoopgedrag

SPOT TV-reclame belangrijkste beïnvloeder aankoopgedrag

Onderzoek

TV-reclame beïnvloedt 39% van het aankoopgedrag van consumenten. Op afstand gevolgd door internetreclame met 10% en dagbladreclame met 9%. Dit blijkt uit online onderzoek van

Topics: TV-reclame, Reclame-effect

28/06/19

De waarheden en onwaarheden over ontwikkeling lineaire kijktijd

Meeste vrije tijd wordt besteed aan TV-kijken

Nieuws

Vorige week stuurde Multiscope een persbericht de deur uit met de mededeling dat video on demand inmiddels groter is dan lineair TV-kijken. Naar aanleiding van

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

6 november

Content Marketing | The Awards 2024 – Zet jouw werk in de spotlights!

Content Marketing | The Awards 2024 Kom op 6 november naar de feestelijke uitreiking in Haarlem!

6 november

asi Internationale Radio & Audio en Televisie & Video Conferenties 2024

Terug naar Venetië, Italië, voor de asi Internationale Radio & Audio en Televisie & Video Conferenties

(Offline) Media Specialist

Mediaplus, onderdeel van de wereldwijde Serviceplan Group Netherlands, zoekt een ervaren mediaprofessional die verantwoordelijk is voor het ontwikkelen, plannen en inkopen

Project Manager

Nielsen zoekt een Project Manager met sterke analytische en communicatieve vaardigheden die klanten in de sport- en media-industrie kan adviseren over

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met