Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 22/10/20 TV-reclamemarkt groeit met 0,7% naar € 171 miljoen in derde kwartaal 2020

    De TV-reclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 uitgekomen op €171 miljoen, een groei van 0,7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De spotmarkt is uitgekomen op €153 miljoen, een stijging van 1,5%. Na een dramatische eerste helft, waar de TV-reclamemarkt met 23% daalde, keren adverteerders massaal terug naar TV in het derde kwartaal. Screenforce is positief over het vierde kwartaal.

    TV-spotmarkt herstelt snel, vooral via online
    Het grootste deel van de TV-reclamemarkt waarover Screenforce publiceert wordt gevormd door de spotbestedingen via het TV-toestel. De TV-spotmarkt heeft zich na de dramatische eerste helft van 2020 als gevolg van de coronacrisis goed hersteld. De spot-omzet via het TV-platform laat in het derde kwartaal nog maar een lichte daling zien van 0,7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, waardoor de netto omzet uitkomt op €144,5 miljoen.

    In het derde kwartaal van dit jaar laten de bestedingen in de OLV-spotmarkt een flinke stijging zien. Met een bestedingsniveau van €8,9 miljoen is de OLV-spotmarkt gestegen met maar liefst 59%. Sinds het begin van dit jaar zijn de bestedingen in dit derde kwartaal nog niet zo hoog geweest. De bestedingen in de OLV-spotmarkt betreffen zowel campagnes op de eigen platforms van de Screenforce broadcasters als campagnes op hun eigen YouTube-kanalen.

    De non-spotmarkt laat nog geen stijging zien in het derde kwartaal en komt uit op € 18 miljoen, een daling van 5,3%. Opvallend is dat de daling volledig voor rekening komt voor de online video platforms. De TV-platforms realiseerden in het derde kwartaal van 2020 net zoveel bestedingen als in hetzelfde kwartaal van 2019.

    Outlook vierde kwartaal positief
    Op basis van de campagne-aanvragen voor het vierde kwartaal zijn Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN positief over het vierde kwartaal. De impact van de extra maatregelen, die onlangs zijn afgekondigd, moet nog blijken. Echter, veel adverteerders hebben hun marketingplannen in de loop der tijd al aangepast naar de nieuwe werkelijkheid. Waar sommige branches beduidend minder tot helemaal niets communiceren zijn andere branches actiever dan ooit tevoren. Dat geldt zowel voor de e-commerce sector als de zogenaamde bricks-and-mortar sectoren. Van de laatst genoemde is die van de supermarkten al begonnen aan een najaarsoffensief op weg naar de feestdagen.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 28 januari - Koffiedik Kijken
  • 9 maart - Presentatie Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • maart - 12e Nationaal Mediawijsheid Congres
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 8-10 juni - ANGA COM

vacatures

  • Talpa Network | Projectmanager Talpa Media Solutions
  • Talpa Network | Marketing Stage Talpa TV
  • Ad Alliance | Campaign Manager
  • Open sollicitatie – Ster

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Nieuw op het #CommercialPrikbord: @QuornUS, @MobielnlWebcare en Singapore Navy. Het is niet gek om bij de marine te… twitter.com/i/web/status/13522…

    21 januari 2021 13:31

  • Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessa… twitter.com/i/web/status/13518…

    20 januari 2021 11:52

  • Op welke wijze dragen TV-reclames bij aan de groei in omzet van e-commerce bedrijven? Dit hebben Screenforce, VIA,… twitter.com/i/web/status/13514…

    19 januari 2021 08:27

  • Na eerder de belangrijkste kijkcijfers van het afgelopen jaar bekend te hebben gemaakt is vandaag het @sko jaarrapp… twitter.com/i/web/status/13511…

    18 januari 2021 15:48

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: @AmstelBier_NL, @pearleopticiens en @ANWB. De ANWB Wegenwacht heeft ter geleg… twitter.com/i/web/status/13496…

    14 januari 2021 09:21

  • Stichting KijkOnderzoek heeft de TV-kijkcijfers van het jaar 2020 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2020 gemidde… twitter.com/i/web/status/13489…

    12 januari 2021 09:14

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce