VICELAND, de gloednieuwe lifestyle- en cultuurzender van VICE treedt toe tot Screenforce, de marketingorganisatie van de Nederlandse TV zenders. De uitzendingen van VICELAND zijn vanaf 1 maart te ontvangen via Ziggo en later ook via andere distributiepartijen.
VICELAND is na lanceringen in onder meer de VS, Canada en Groot-Brittannië sinds 2017 ook in Nederland en België te ontvangen. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze is verantwoordelijk voor de creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal. Net als VICE, brengt het tv-kanaal verhalen van over heel de wereld met de voor VICE kenmerkende en bijzondere blik op jongerencultuur. De programmering van het lifestyle- en cultuurkanaal voor millennials is een mix van de internationale content en in Nederland en België geproduceerde content. Het 24-uurs kanaal wordt volledig in-house geprogrammeerd en grotendeels geproduceerd en ontwikkeld door het jonge creatieve team van VICE. In een interview met Adformatie meldde Vice CEO Shane Smith hierover dat zij nog meer gaan investeren in film en scripted stories.
Deelname in Screenforce
Met deelname in Screenforce wordt VICELAND ook vertegenwoordigd in de Stichting Kijkonderzoek en neemt zij deel aan de verschillende innovatieprojecten, onderzoeken en andere activiteiten van Screenforce. Michel van der Voort, directeur van Screenforce: “VICELAND bedient vooral de jonge kijkers en vormt met haar programmering en platform een fantastische cross-over tussen lineaire TV en online video. Voor ons staat het woord TV voor Total Video. VICELAND is daarvan een mooi voorbeeld. Ik ben daarom verheugd dat platforms als VICE zich aansluiten bij Screenforce.”