Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

12/11/12
Waarom is TV-kijken zo populair?

De belangrijkste reden waarom mensen zo veel TV-kijken is vanwege de dagelijkse stroom van hoog kwalitatieve content die tegelijkertijd, voor de consument, goedkoop is. Deze content is divers en populair, aandacht vragend en ontspannend.

En voldoende onderhoudend en informatief zodat kijkers steeds blijven kijken. Naast de behoeftes aan ontspanning en informatie voldoet TV aan nog een derde menselijke kernbehoefte: sociale interactie. Dit concludeert Deloitte in het rapport ‘TV: Why?’ op grond van recent onderzoek in Engeland uitgevoerd door GfK. Het onderzoek is parallel uitgevoerd met het onderzoek TV+ dat Deloitte in Nederland uitgevoerde in samenwerking met SPOT en Intomart GfK.

In Engeland wordt in een gemiddelde maand 6,5 miljard uur TV gekeken, inclusief het kijken via computers, tablets en smartphones. Dat zijn net zo veel uren als totaal wereldwijd besteed wordt aan social media. De doelstelling van het Deloitte onderzoek is te verklaren waarom TV, ondanks de komst van nieuwe media en nieuwe technologie, nog steeds zo’n belangrijke rol speelt in het leven van de consument.

Samenvatting

  • TV biedt een dagelijkse stroom van hoog kwalitatieve maar tegelijkertijd, voor de consument, goedkope content
  • Meerderheid kan zich geen leven zonder TV voorstellen
  • TV is de beste manier om te ontspannen
  • TV is het eerste sociale netwerk
  • Meerderheid vindt kwaliteit van TV programma’s verbeterd
  • Driekwart leert iets nieuws van TV programma’s
  • Second screen gebruik betreft vaker inhoud van programma dan interactie met programma
  • Multitasken tijdens TV kijken is niets nieuws
  • TV Reclame is en blijft populair

Voor het volledige onderzoek, klik hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/05/16

SKO en Kantar Media/TNS NIPO in AMMA Award

SPOT SKO wint AMMA

Nieuws

SKO en Kantar Media/TNS NIPO hebben donderdagavond 19 mei in Theater Amsterdam een AMMA Award uitgereikt gekregen. Het team ging naar huis met de prestigieuze

Topics: Kijkcijfers, Online Video

20/07/16

Toename TV-bestedingen leidt tot hogere omzet

Screenforce Toename TV-bestedingen leidt tot hogere omzet

Onderzoek

De recente toename in TV-bestedingen was voor een twaalftal grote adverteerders een belangrijke factor in het verhogen van de omzet. Eerder leidde een verschuiving van

Topics: ROI, TV-reclame, Mediabestedingen, Reclame-effect

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: TV-reclame, Online Video, Reclame-effect

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

14 oktober

Ster Focus op 2026

Op dinsdag 14 oktober is het zo ver: dan organiseert Ster wederom het online evenement ‘Ster

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met