Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/06/15
ING synchroniseert campagne met RTL XL Connect

ING introduceerde begin juni haar nieuwe campagne Vooroplopen. Het bedrijf legt hiermee uit dat het de allernieuwste technieken gebruikt om klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. ING schakelde Mindshare in om invulling te geven aan de mediacampagne.

De gloednieuwe interactieve toepassing de RTL XL Connect bleek het perfecte middel. Met deze innovatieve manier van adverteren loopt ING ook met de ING synchroniseert campagne met RTL XL Connectmediacampagne rondom Vooroplopen voorop. Consumenten willen hun TV-ervaring steeds meer verdiepen en verrijken via second-screen toepassingen. RTL XL Connect speelt in op deze trend. De kijker weet dat hij of zij de RTL XL app moet openen wanneer het logo in beeld komt. Dankzij de synchronisatietechniek herkent een smartphone of tablet de TV-commercial en activeert RTL XL Connect vervolgens de additionele content. Dit biedt alle mogelijkheden om een spotcampagne te verrijken: van inspirerende video’s tot sample aanvragen.

Synergie tussen TV-commercial en online strategie ING

ING Nederland is met de campagne de eerste adverteerder in Nederland die gebruik maakt van RTL XL Connect. Zij maken van de toepassing gebruik om de consument via video’s te informeren hoe voorop te lopen op het gebied van mobiel bankieren en contactloos betalen. Je saldo checken op je smartwatch, betalingen bevestigen met je vingerafdruk en stembediening: alles is mogelijk. Het gebruik van de synchronisatietechniek betekent een stap voorwaarts in de synergie tussen de TV-commercial en de online strategie van ING. Zo kan de brede boodschap die via TV wordt gecommuniceerd, door vertaald worden naar een relevantere boodschap die wordt gefaciliteerd vanuit de online strategie en kan de kijker direct geactiveerd worden.

Nederland loopt voorop met Synced advertising

Op 20 januari jl. organiseerde SPOT een Expertsessie die in het teken stond van ‘synced advertising’. Een relatief nieuw begrip wat het gecombineerd en vooral gelijktijdig inzetten van TV-reclame en een second screen aanduidt. SPOT-directeur Michel van der Voort refereert in de opening aan het gebruik van smartphones en tablets tijdens het TV-kijken. Bijna één op de twee kijkers doet dat wel eens. Dat betekent niet alleen kansen voor programmamakers, maar zeker ook voor adverteerders. Gastsprekers tijdens deze sessie waren Mark van de Crommert van Mediacynced en Pim Hertogs van Civolution. Het verslag van de Expertsessie vind je hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/10/23

Hoe gebruik je aandacht als de nieuwe media-currency

Kennis Onderzoek

Het media ecosysteem is de afgelopen jaren op een disruptieve manier geëvolueerd. Volgens mediabureau Dentsu heeft de media-industrie te langzaam gereageerd om het mediaplanning proces

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

18/01/16

Belang van TV in supermarktoorlog steeds groter

POT Belang van TV in supermarktoorlog steeds groter

Onderzoek

Het aandeel van TV binnen de bruto mediabestedingen door supermarkten is van 2000 tot en met 2015 (HY1) gegroeid van 15% naar 59%. Dit blijkt

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Mediabestedingen

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met