Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/06/15
ING synchroniseert campagne met RTL XL Connect

ING introduceerde begin juni haar nieuwe campagne Vooroplopen. Het bedrijf legt hiermee uit dat het de allernieuwste technieken gebruikt om klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. ING schakelde Mindshare in om invulling te geven aan de mediacampagne.

De gloednieuwe interactieve toepassing de RTL XL Connect bleek het perfecte middel. Met deze innovatieve manier van adverteren loopt ING ook met de ING synchroniseert campagne met RTL XL Connectmediacampagne rondom Vooroplopen voorop. Consumenten willen hun TV-ervaring steeds meer verdiepen en verrijken via second-screen toepassingen. RTL XL Connect speelt in op deze trend. De kijker weet dat hij of zij de RTL XL app moet openen wanneer het logo in beeld komt. Dankzij de synchronisatietechniek herkent een smartphone of tablet de TV-commercial en activeert RTL XL Connect vervolgens de additionele content. Dit biedt alle mogelijkheden om een spotcampagne te verrijken: van inspirerende video’s tot sample aanvragen.

Synergie tussen TV-commercial en online strategie ING

ING Nederland is met de campagne de eerste adverteerder in Nederland die gebruik maakt van RTL XL Connect. Zij maken van de toepassing gebruik om de consument via video’s te informeren hoe voorop te lopen op het gebied van mobiel bankieren en contactloos betalen. Je saldo checken op je smartwatch, betalingen bevestigen met je vingerafdruk en stembediening: alles is mogelijk. Het gebruik van de synchronisatietechniek betekent een stap voorwaarts in de synergie tussen de TV-commercial en de online strategie van ING. Zo kan de brede boodschap die via TV wordt gecommuniceerd, door vertaald worden naar een relevantere boodschap die wordt gefaciliteerd vanuit de online strategie en kan de kijker direct geactiveerd worden.

Nederland loopt voorop met Synced advertising

Op 20 januari jl. organiseerde SPOT een Expertsessie die in het teken stond van ‘synced advertising’. Een relatief nieuw begrip wat het gecombineerd en vooral gelijktijdig inzetten van TV-reclame en een second screen aanduidt. SPOT-directeur Michel van der Voort refereert in de opening aan het gebruik van smartphones en tablets tijdens het TV-kijken. Bijna één op de twee kijkers doet dat wel eens. Dat betekent niet alleen kansen voor programmamakers, maar zeker ook voor adverteerders. Gastsprekers tijdens deze sessie waren Mark van de Crommert van Mediacynced en Pim Hertogs van Civolution. Het verslag van de Expertsessie vind je hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/10/20

Beeld van wat TV is veranderd, vertrouwen in TV-reclames groter dan andere platforms

Nieuws Onderzoek

Volgens nieuw onderzoek in opdracht van WPP dochter Finecast is het beeld dat kijkers van TV hebben de afgelopen vijf jaar veranderd door de technologische

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Jongeren en media

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Persberichten Nieuws Onderzoek

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

27/08/14

TV-markt groeit met 7% naar € 476 miljoen

V-markt groeit met 7% naar € 476 miljoen

Onderzoek

De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2014 uitgekomen op € 476 miljoen, een stijging van 6,7% ten opzichte van de

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met