Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/06/15
ING synchroniseert campagne met RTL XL Connect

ING introduceerde begin juni haar nieuwe campagne Vooroplopen. Het bedrijf legt hiermee uit dat het de allernieuwste technieken gebruikt om klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. ING schakelde Mindshare in om invulling te geven aan de mediacampagne.

De gloednieuwe interactieve toepassing de RTL XL Connect bleek het perfecte middel. Met deze innovatieve manier van adverteren loopt ING ook met de ING synchroniseert campagne met RTL XL Connectmediacampagne rondom Vooroplopen voorop. Consumenten willen hun TV-ervaring steeds meer verdiepen en verrijken via second-screen toepassingen. RTL XL Connect speelt in op deze trend. De kijker weet dat hij of zij de RTL XL app moet openen wanneer het logo in beeld komt. Dankzij de synchronisatietechniek herkent een smartphone of tablet de TV-commercial en activeert RTL XL Connect vervolgens de additionele content. Dit biedt alle mogelijkheden om een spotcampagne te verrijken: van inspirerende video’s tot sample aanvragen.

Synergie tussen TV-commercial en online strategie ING

ING Nederland is met de campagne de eerste adverteerder in Nederland die gebruik maakt van RTL XL Connect. Zij maken van de toepassing gebruik om de consument via video’s te informeren hoe voorop te lopen op het gebied van mobiel bankieren en contactloos betalen. Je saldo checken op je smartwatch, betalingen bevestigen met je vingerafdruk en stembediening: alles is mogelijk. Het gebruik van de synchronisatietechniek betekent een stap voorwaarts in de synergie tussen de TV-commercial en de online strategie van ING. Zo kan de brede boodschap die via TV wordt gecommuniceerd, door vertaald worden naar een relevantere boodschap die wordt gefaciliteerd vanuit de online strategie en kan de kijker direct geactiveerd worden.

Nederland loopt voorop met Synced advertising

Op 20 januari jl. organiseerde SPOT een Expertsessie die in het teken stond van ‘synced advertising’. Een relatief nieuw begrip wat het gecombineerd en vooral gelijktijdig inzetten van TV-reclame en een second screen aanduidt. SPOT-directeur Michel van der Voort refereert in de opening aan het gebruik van smartphones en tablets tijdens het TV-kijken. Bijna één op de twee kijkers doet dat wel eens. Dat betekent niet alleen kansen voor programmamakers, maar zeker ook voor adverteerders. Gastsprekers tijdens deze sessie waren Mark van de Crommert van Mediacynced en Pim Hertogs van Civolution. Het verslag van de Expertsessie vind je hier.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

03/05/22

A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag

Inspiratie Nieuws

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder

Topics: TV-reclame

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

21/03/22

Reclameprofessionals zijn geen gewone mensen | Zwitsers onderzoek toont verschillen in mediagedrag aan

Nieuws

Hebben mensen die werkzaam zijn in de marketing- en mediabranche, de zogenaamde reclameprofessionals, een ander mediumgedrag dan de rest van de bevolking? Als dat zo

Topics: TV-reclame

Algemeen directeur en Directeur Onderzoek

Nationaal Media Onderzoek (NMO) zoekt twee directeuren Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft als doel

Communicatieadviseur B2B

Misschien ken je Ad Alliance nog niet, maar onze merken ongetwijfeld wel. Ad Alliance is

Media Analist

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de adverteerder altijd centraal, want alleen op die

31 mei

Digital Industry Meetup Influencer Marketing

Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en

7 juni

Dutch Media Days 2022

Dit jaar zijn de Dutch Media Days gestart, een serie talkshows over de nieuwste ontwikkelingen

16 juni

NIMA Marketing Day 2022

Net als voorgaande jaren zal de 6e editie van NIMA Marketing Day op 16 juni

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en