Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/11/18
Wereldwijde aandacht voor TV op World Television Day op 21 november

21 november is World Television Day. In 1996 riep de Verenigde Naties deze dag uit om stil te staan bij de kracht en veelzijdigheid van TV. Op World Television Day zullen, net als elke andere dag, miljarden mensen over de hele wereld tezamen miljarden uren TV-kijken, erover praten en het delen. Tegenwoordig is TV – als in Total Video – zoveel meer dan alleen maar lineair kijken.

TV-content die vermaakt, informeert en inspireert
Het onderwerp van de 22ste editie van deze wereldwijde viering is ‘hoogwaardige content’, wat tot uiting komt in het amuseren, inspireren en informeren van kijkers, op alle platforms. Alleen al in 2017 waren er meer dan 920 verschillende programmatitels in Europa volgens het laatste rapport van het European Audiovisual Observatory. Bij elkaar goed voor meer dan 16.400 afleveringen en meer dan 11.000 uur.

Wereldwijde impact van TV
Het medium TV verkeert in goede gezondheid. Een duidelijke indicator hiervoor is de enorme hoeveelheid geld die wordt geïnvesteerd in programma’s door broadcasters over de hele wereld, zowel in eigen content als in de aankoop van programma’s, namelijk 140 miljard dollar. Dit blijkt uit cijfers uit 2017 verzameld door IHS Markit in 27 landen en een recent onderzoek onder egta leden in 21 landen.

Daarnaast toont het Global TV Deck – met cijfers uit meer dan 24 landen – de kracht van TV aan. Het Global TV Deck biedt adverteerders transparante, betrouwbare data en nieuwe inzichten. De wereldwijde databank wordt jaarlijks geüpdatet met nieuwe data en gaat in op onderwerpen zoals bereik, populariteit, veerkracht, vertrouwen en impact en effectiviteit.

TV is – in al zijn verschijningsvormen – ‘s werelds favoriete vorm van video. In Nederland vertegenwoordigt TV 94% van de kijktijd van de totale bevolking (6+).

World Television Day 2018

De omvang en populariteit van TV zorgen ervoor dat TV niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd het hart van de mediaconsumptie is en zal blijven. Een samenvatting van het Global TV Deck is hier te downloaden.

Combinatie van beeld, geluid en beweging
Ter ere van World Television Day hebben de Europese Omroepunie (EBU), de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en egta, de associatie voor TV-broadcasters, een video gemaakt die de impact van TV benadrukt.

Kijk voor meer informatie over World Television Day op worldtelevisionday.com.
Meer informatie over de Global TV Group is hier te vinden.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en