Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/11/18
Wereldwijde aandacht voor TV op World Television Day op 21 november

21 november is World Television Day. In 1996 riep de Verenigde Naties deze dag uit om stil te staan bij de kracht en veelzijdigheid van TV. Op World Television Day zullen, net als elke andere dag, miljarden mensen over de hele wereld tezamen miljarden uren TV-kijken, erover praten en het delen. Tegenwoordig is TV – als in Total Video – zoveel meer dan alleen maar lineair kijken.

TV-content die vermaakt, informeert en inspireert
Het onderwerp van de 22ste editie van deze wereldwijde viering is ‘hoogwaardige content’, wat tot uiting komt in het amuseren, inspireren en informeren van kijkers, op alle platforms. Alleen al in 2017 waren er meer dan 920 verschillende programmatitels in Europa volgens het laatste rapport van het European Audiovisual Observatory. Bij elkaar goed voor meer dan 16.400 afleveringen en meer dan 11.000 uur.

Wereldwijde impact van TV
Het medium TV verkeert in goede gezondheid. Een duidelijke indicator hiervoor is de enorme hoeveelheid geld die wordt geïnvesteerd in programma’s door broadcasters over de hele wereld, zowel in eigen content als in de aankoop van programma’s, namelijk 140 miljard dollar. Dit blijkt uit cijfers uit 2017 verzameld door IHS Markit in 27 landen en een recent onderzoek onder egta leden in 21 landen.

Daarnaast toont het Global TV Deck – met cijfers uit meer dan 24 landen – de kracht van TV aan. Het Global TV Deck biedt adverteerders transparante, betrouwbare data en nieuwe inzichten. De wereldwijde databank wordt jaarlijks geüpdatet met nieuwe data en gaat in op onderwerpen zoals bereik, populariteit, veerkracht, vertrouwen en impact en effectiviteit.

TV is – in al zijn verschijningsvormen – ‘s werelds favoriete vorm van video. In Nederland vertegenwoordigt TV 94% van de kijktijd van de totale bevolking (6+).

World Television Day 2018

De omvang en populariteit van TV zorgen ervoor dat TV niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd het hart van de mediaconsumptie is en zal blijven. Een samenvatting van het Global TV Deck is hier te downloaden.

Combinatie van beeld, geluid en beweging
Ter ere van World Television Day hebben de Europese Omroepunie (EBU), de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en egta, de associatie voor TV-broadcasters, een video gemaakt die de impact van TV benadrukt.

Kijk voor meer informatie over World Television Day op worldtelevisionday.com.
Meer informatie over de Global TV Group is hier te vinden.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met