Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • World Television Day 2018

    21/11/18 Wereldwijde aandacht voor TV op World Television Day op 21 november

    21 november is World Television Day. In 1996 riep de Verenigde Naties deze dag uit om stil te staan bij de kracht en veelzijdigheid van TV. Op World Television Day zullen, net als elke andere dag, miljarden mensen over de hele wereld tezamen miljarden uren TV-kijken, erover praten en het delen. Tegenwoordig is TV – als in Total Video – zoveel meer dan alleen maar lineair kijken.

    TV-content die vermaakt, informeert en inspireert
    Het onderwerp van de 22ste editie van deze wereldwijde viering is ‘hoogwaardige content’, wat tot uiting komt in het amuseren, inspireren en informeren van kijkers, op alle platforms. Alleen al in 2017 waren er meer dan 920 verschillende programmatitels in Europa volgens het laatste rapport van het European Audiovisual Observatory. Bij elkaar goed voor meer dan 16.400 afleveringen en meer dan 11.000 uur.

    Wereldwijde impact van TV
    Het medium TV verkeert in goede gezondheid. Een duidelijke indicator hiervoor is de enorme hoeveelheid geld die wordt geïnvesteerd in programma’s door broadcasters over de hele wereld, zowel in eigen content als in de aankoop van programma’s, namelijk 140 miljard dollar. Dit blijkt uit cijfers uit 2017 verzameld door IHS Markit in 27 landen en een recent onderzoek onder egta leden in 21 landen.

    Daarnaast toont het Global TV Deck – met cijfers uit meer dan 24 landen – de kracht van TV aan. Het Global TV Deck biedt adverteerders transparante, betrouwbare data en nieuwe inzichten. De wereldwijde databank wordt jaarlijks geüpdatet met nieuwe data en gaat in op onderwerpen zoals bereik, populariteit, veerkracht, vertrouwen en impact en effectiviteit.

    TV is – in al zijn verschijningsvormen – ‘s werelds favoriete vorm van video. In Nederland vertegenwoordigt TV 94% van de kijktijd van de totale bevolking (6+).

    World Television Day 2018

    De omvang en populariteit van TV zorgen ervoor dat TV niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd het hart van de mediaconsumptie is en zal blijven. Een samenvatting van het Global TV Deck is hier te downloaden.

    Combinatie van beeld, geluid en beweging
    Ter ere van World Television Day hebben de Europese Omroepunie (EBU), de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en egta, de associatie voor TV-broadcasters, een video gemaakt die de impact van TV benadrukt.

    Kijk voor meer informatie over World Television Day op worldtelevisionday.com.
    Meer informatie over de Global TV Group is hier te vinden.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce