Na vier succesvolle edities in de UK vond dit jaar voor het eerst de ‘TV Star’ competitie van All Response Media in Nederland plaats. In januari namen ruim 40 van de populairste startups in Nederland deel aan deze competitie om kans te maken op een volledig gefinancierde TV-reclamecampagne ter waarde van €50.000. De geselecteerde deelnemers werden onder meer beoordeeld op basis van hun business propositie en de vraag waarom ze klaar waren voor TV advertising en de daarmee samenhangende snelle groei.
De kwaliteit van de deelnemers was erg hoog wat de selectie van de uiteindelijke winnaar een pittige klus maakte. Competitie partners in Nederland waren BrandDeli, Startupbootcamp, Rockstart, Spaces, Startup Amsterdam en TNW.
Na een eerste aanmelding volgden twee knock-out fasen, waarna de acht finalisten face-to-face moesten pitchen voor een jury bestaande uit Eva Bandelj (Head of Innovation Ecosystem, Startupbootcamp), John van Dijk (Head of Business Development, BrandDeli) en van All Response Media: medeoprichter/CEO Andy Sloan, CJ (UK Managing Director), Jess Viles (Associate Director, Amsterdam) en Gerrit Nagel (General Manager, Amsterdam). Na de indrukwekkende pitches kwam Bundleboon uiteindelijk als winnaar uit de bus.
Over Bundleboon
Bundleboon is opgericht door Monique Janke en Nelli Jeloudar. Twee vrouwelijke ondernemers uit Duitsland en Denemarken met jarenlange ervaring in de mode-industrie. Met Monique’s expertise in inkoop- en portfoliomanagement bij De Bijenkorf en Zalando, evenals Nelli’s expertise in operations en customer experience bij Pandora en The Cloakroom, ontdekten ze geleidelijk aan dat er iets ontbrak in de shopping wereld: unieke en op maat gemaakte kleding boxen voor kinderen, waarbij de persoonlijkheid en stijl van het kind centraal staan.
Als winnaar ontvangt Bundleboon een aanzienlijke investering in creatieve middelen en een significant TV-uitzendschema dat zal worden geoptimaliseerd aan de hand van ons toonaangevende ‘TV to web-visits’ attributie meet- en analyseplatform, ARMalytics®.
Nelli Jeloudar, Co-founder Bundleboon: “We are thrilled to be awarded the TV Star prize! We have already established a community of 8000 parents in The Netherlands and have had the pleasure of styling their kids to perfection. A TV commercial will help us scale faster and it will also allow Bundleboon to shine and show that shopping for kidswear can be easy, fun and convenient”
Gerrit Nagel, General Manager All Response Media Amsterdam: “De passie en het enthousiasme waarmee de finalisten hun pitchverhaal deden werkte aanstekelijk waarbij Bundleboon in onze optiek de verdiende winnaar was. Duidelijk een partij die klaar is voor TV met als ultieme doel het volgende Nederlandse startup succesverhaal te worden!”.
De andere finalisten waren, in alfabetische volgorde:
- Deko Eko
- Ninthway – Het Zorghorloge
- Petbnb
- Project Cece
- Recruitsos
- Snooor
- StartupDesk/Familybook