Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/02/23
Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden in 2023 samenwerking verder uit

Ad Alliance – het saleshuis van onder andere RTL Nederland, Paramount, Disney en Discovery – en Dag en Nacht Media, het grootste advertentienetwerk voor podcasts in Nederland en België, zullen ook in 2023 blijven samenwerken om podcast advertising naar een hoger niveau te tillen. De partijen bundelden vier jaar geleden hun krachten, nu wordt de samenwerking verlengd en uitgebreid: Ad Alliance gaat vanaf dit jaar ook exclusief sponsoring binnen bestaande podcasts bij mediabureaus aanbieden.

Met podcast sponsoring landt de merkboodschap van adverteerders op een overtuigende manier bij de betrokken luisteraars van podcasts. Aanvullend heeft Ad Alliance een sterke social propositie met influencers, waar de makers van podcasts – die door het publiek steeds meer als bekende Nederlanders worden gezien – in worden meegenomen.

Dag en Nacht Media – sinds vorig jaar onderdeel van het Deense Podimo – heeft een eigen advertentienetwerk met meer dan 60 podcasts en ruim 20 miljoen ad impressies per maand. Ad Alliance deed al exclusief de verkoop van pre-, mid- en postrolls bij mediabureaus. Vanaf 2023 is het aanbod uitgebreid met sponsoring.

Bekende podcasts die Dag en Nacht Media vertegenwoordigt zijn onder andere De Stijn, Tobi en Jeppe Show, de podcasts van Voetbal International en Echt Gebeurd. Recent hebben ook de populaire podcasts Vrouwmibo en Borrelpraat zich aan het netwerk verbonden. Bekende adverteerders die onlangs adverteerden in het netwerk zijn onder andere Nespresso, Thuisbezorgd.nl en McDonalds.

Flip Kylian Adams, Strategy & Partnerships Manager van Dag en Nacht Media “Uit onderzoek blijkt dat 40% van de mediaconsumptie van 25- tot 54-jarigen wordt besteed aan audio, terwijl slechts 4% van de advertentiebudgetten daar terechtkomen. Om dat gat te dichten bieden we samen met Ad Alliance een makkelijke, schaalbare en effectieve manier om de kansen die podcasts bieden optimaal te benutten. We zijn blij dat we onze succesvolle samenwerking nu verder uitbouwen.”

Jasper Oelers, Group Lead Digital Native bij Ad Alliance voegt daaraan toe: “Vanuit Ad Alliance vinden wij het belangrijk om een sterke crossmediale- en moderne propositie aan te kunnen bieden. Podcast advertising is een snelgroeiend domein, waarin de komende jaren veel ontwikkelingen worden verwacht. Ook zien we kansen om de makers van podcasts een actieve rol te geven in social media campagnes. Dag en Nacht Media is daarin de perfecte partner, waar wij al vele jaren succesvol mee samenwerken.” 

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met