Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/12/15
A+E Networks en RTL sluiten overeenkomst reclameverkoop

A+E Networks® en RTL Nederland hebben een overeenkomst voor twee jaar gesloten voor de reclame- en verkoopactiviteiten in Nederland voor de thematische televisiekanalen HISTORY® en Crime + Investigation™ (CI) van A+E Networks.

Vanaf 1 januari 2016 zal RTL Nederland de verkoop van spot- en non-spotreclame verzorgen voor zowel HISTORY als CI, inclusief branded content en programmasponsoring.

Nicolas Eglau, COO van A+E Networks UK en GM voor de Benelux, de Scandinavische regio, Polen en Zuid-Afrika vertelt: “Onze merken bereiken nu ruim de helft van de Nederlandse huishoudens, dus het is voor A+E Networks een geweldig moment om samen te werken met RTL Nederland. Door zijn bewezen effectieve advertentieverkoopstrategieën vormt RTL een ideale partner voor het identificeren en vergroten van onze kansen in deze belangrijke markt.”

Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland, vult aan: “Met de twee kanalen van A+E, HISTORY en CI, en ons bestaande aanbod kunnen we onze adverteerders nu nog meer keus en een groter bereik bieden.”

De aankondiging van vandaag volgt op het nieuws dat A+E Networks UK, dat ook de Nederlandse markt bedient, een pan-Europese overeenkomst heeft gesloten met de toonaangevende distributeur Liberty Global. Dit omvat de toevoeging van HISTORY aan het Nederlandse basispakket van Ziggo waarmee het kanaal beschikbaar komt voor 3,3 miljoen Ziggo-abonnees, een toename van 2,2 miljoen abonnees.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/09/15

Meer TV-reclame leidt tot betere bedrijfsresultaten

SPOT betere bedrijfsresultaten

Onderzoek

De groei in omzet, winst per aandeel, en de aandelenkoers van bedrijven die meer in TV-reclame hebben geïnvesteerd is hoger dan die van bedrijven die

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

12/04/19

Les Binet: ‘Ik maak me zorgen over de verloren generatie marketeers’

Nieuws

Les Binet, dé expert op het gebied van communicatie-effectiviteitsonderzoek, was onlangs in Nederland om te spreken tijdens het Perfmance Day event van DDB Unlimited. Adformatie’s

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

09/03/21

De TV-reclamemarkt is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen

Nieuws

De TV-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen. Kijkend naar de schade die de pandemie in veel markten heeft

Topics: Kijkcijfers, TV Jaarrapport, TV-reclame

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met