Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/12/15
A+E Networks en RTL sluiten overeenkomst reclameverkoop

A+E Networks® en RTL Nederland hebben een overeenkomst voor twee jaar gesloten voor de reclame- en verkoopactiviteiten in Nederland voor de thematische televisiekanalen HISTORY® en Crime + Investigation™ (CI) van A+E Networks.

Vanaf 1 januari 2016 zal RTL Nederland de verkoop van spot- en non-spotreclame verzorgen voor zowel HISTORY als CI, inclusief branded content en programmasponsoring.

Nicolas Eglau, COO van A+E Networks UK en GM voor de Benelux, de Scandinavische regio, Polen en Zuid-Afrika vertelt: “Onze merken bereiken nu ruim de helft van de Nederlandse huishoudens, dus het is voor A+E Networks een geweldig moment om samen te werken met RTL Nederland. Door zijn bewezen effectieve advertentieverkoopstrategieën vormt RTL een ideale partner voor het identificeren en vergroten van onze kansen in deze belangrijke markt.”

Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland, vult aan: “Met de twee kanalen van A+E, HISTORY en CI, en ons bestaande aanbod kunnen we onze adverteerders nu nog meer keus en een groter bereik bieden.”

De aankondiging van vandaag volgt op het nieuws dat A+E Networks UK, dat ook de Nederlandse markt bedient, een pan-Europese overeenkomst heeft gesloten met de toonaangevende distributeur Liberty Global. Dit omvat de toevoeging van HISTORY aan het Nederlandse basispakket van Ziggo waarmee het kanaal beschikbaar komt voor 3,3 miljoen Ziggo-abonnees, een toename van 2,2 miljoen abonnees.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18/05/20

Corona creëert creativiteit TV-commercials

Covid 19 Nieuws

Inhaakcampagnes zijn er zolang er reclame is. Ze spelen veelal in op actuele thema’s en dat kan er in deze tijd maar één zijn. Corona.

Topics: TV-reclame

25/11/20

Verslag webinar met Karen Nelson-Field: de kracht van TV in de aandachteconomie

Nieuws Onderzoek Inspiratie Kennis

Op donderdag 19 november sprak marketingprofessor Karen Nelson-Field in een webinar georganiseerd door Screenforce, Egta en The Global TV Group. Karen is oprichtster en executive

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

7 maart

YIM Talentdag

Op 7 maart vindt bij Omnicom Media Group de YIM Talentdag plaats waarin talenten werken aan

12 maart

TV Jaarrapport 2023

Dinsdag 12 maart presenteren we het Screenforce TV Jaarrapport 2023 en geven we antwoord op vragen als hoe het

12 maart

Training Stichting Reclame Code

Training: Reclame via social media en influencer marketing Wanneer is sprake van reclame volgens de Nederlandse

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Senior Project Manager – Concepting & Partnerships

Talpa Network is per direct op zoek naar Senior Project Manager. Werk jij graag in een creatieve, ondernemende organisatie en staat

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met