Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/12/15
A+E Networks en RTL sluiten overeenkomst reclameverkoop

A+E Networks® en RTL Nederland hebben een overeenkomst voor twee jaar gesloten voor de reclame- en verkoopactiviteiten in Nederland voor de thematische televisiekanalen HISTORY® en Crime + Investigation™ (CI) van A+E Networks.

Vanaf 1 januari 2016 zal RTL Nederland de verkoop van spot- en non-spotreclame verzorgen voor zowel HISTORY als CI, inclusief branded content en programmasponsoring.

Nicolas Eglau, COO van A+E Networks UK en GM voor de Benelux, de Scandinavische regio, Polen en Zuid-Afrika vertelt: “Onze merken bereiken nu ruim de helft van de Nederlandse huishoudens, dus het is voor A+E Networks een geweldig moment om samen te werken met RTL Nederland. Door zijn bewezen effectieve advertentieverkoopstrategieën vormt RTL een ideale partner voor het identificeren en vergroten van onze kansen in deze belangrijke markt.”

Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland, vult aan: “Met de twee kanalen van A+E, HISTORY en CI, en ons bestaande aanbod kunnen we onze adverteerders nu nog meer keus en een groter bereik bieden.”

De aankondiging van vandaag volgt op het nieuws dat A+E Networks UK, dat ook de Nederlandse markt bedient, een pan-Europese overeenkomst heeft gesloten met de toonaangevende distributeur Liberty Global. Dit omvat de toevoeging van HISTORY aan het Nederlandse basispakket van Ziggo waarmee het kanaal beschikbaar komt voor 3,3 miljoen Ziggo-abonnees, een toename van 2,2 miljoen abonnees.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/14

WK Voetbal breekt wereldwijd records TV-zenders

Nieuws

Het WK Voetbal in Brazilië heeft wereldwijd records gebroken bij TV-zenders. De groepswedstrijden hadden op een aantal markten al gezorgd voor nieuwe TV-records, van België

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Reclame-effect, TV-reclame

28/09/20

Verslag webinar Mark Ritson: Investeren tijdens recessie

Nieuws

Op dinsdag 22 september liet Mark Ritson in een webinar zijn licht schijnen over de corona-crisis en adviseerde over het wel of niet extra investeren

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

17/03/20

Nieuw onderzoek Channel 4: Onverwachte TV-reclames zijn effectiever

Nieuws Onderzoek

Zijn investeringen in reclame eigenlijk wel effectief? En wat moet de insteek zijn? Die vraag wilde Channel 4 graag beantwoord zien, om adverteerders te helpen

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Spotplanner/Traffic specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Campaign Manager/ TV planner

De Campaign Manager/ TV planner vormt met Commercial traffic & AVS het Sales Operations team.

Client Service Coördinator

Ben jij de administratieve topper die ervoor zorgt dat onze Client Leads kunnen schitteren in

21 september

Webinar Thinkbox: Earning attention: vision and sound in advertising

Thinkbox organiseert donderdagochtend 21 september een live event in Londen dat je ook online en

10 oktober

Webinar | Ster in 2024

Op dinsdag 10 oktober kijkt Ster graag samen met je vooruit naar het reclamejaar 2024.

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en