Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

06/04/20
Exploitanten steunen adverteerders tijdens coronacrisis

Het coronavirus heeft een enorme impact. De invloed van het virus en de maatregelen hebben ingrijpende gevolgen voor zowel het persoonlijke als zakelijke (dagelijks) leven. Het is een periode waarin consumenten zich anders gedragen en dit brengt voor veel merken en bedrijven enorme uitdagingen met zich mee. Grote evenementen worden afgelast, marketingbudgetten worden gekort en reclamecampagnes worden uitgesteld of stopgezet.

De Screenforce exploitanten hebben de afgelopen week verschillende manieren gezocht om bedrijven bij te staan in deze onzekere periode. Zo zijn de annuleringsregelingen versoepeld, zijn de marktindices verlaagd en is de deadline voor aanvragen verlengd. Naast deze initiatieven ontplooien de exploitanten nog andere initiatieven. We hebben ze hieronder op een rij gezet:

Ster: gratis zendtijd voor brancheorganisaties
Ster biedt reclamezendtijd aan op radio en TV ten behoeve van brancheorganisaties die opkomen voor de belangen van ondernemers. De brancheorganisaties kunnen op die manier kosteloos gebruik maken van het bereik van de NPO, met hun achterban in contact komen en hen informeren. Dit aanbod geldt vanaf heden tot in ieder geval 1 mei. Meer informatie.

Daarnaast heeft Ster de website ‘Door Dik & Dun’ gepubliceerd. Het bedrijfsleven wordt op verschillende manieren geraakt door COVID-19. De uitdagingen en de oplossingen zijn voor alle branches verschillend. Op deze website staat een overzicht van initiatieven waarmee de branches hun achterban proberen te helpen. De branches worden daarbij gesteund door en werken samen met merken en media-exploitanten. Bekijk hier de website.

Participanten - Talpa TVTalpa Network: gratis 72 uurs pitch
Talpa Network wil haar creativiteit inzetten om samen met marketeers er alles aan te doen om het advies van marketingdeskundige Mark Ritson om te zetten in actie. Ritson zegt hierover: “The wheels of industry need to keep turning so workers are paid and families are fed. Those wheels are best greased by effective marketing.” Daarom hebben de media adviseurs en creatieven de handen in één geslagen en komen met een gratis 72-uurs pitch. Met deze pitch geef je ze de grootste uitdaging in deze crisistijd. Van je merk versterken tot je spullen verkopen via de e-commerce platforms van Talpa Network. Binnen 72 uur presenteert Talpa Network digitaal 3 ideeën, die bijdragen om deze uitdaging te tackelen met als doel om sterker uit de crisis te komen. Deze propositie is no-cure-no-pay. Kijk hier voor meer informatie.

Ad Alliance: Kennisdeling – Marktontwikkelingen: mediaconsumptie en aankoopgedrag tijdens crisis
Geleidelijk krijgen we steeds meer zicht op de effecten van de coronacrisis op de markt en het consumentengedrag. Dankzij de internationale link met RTL Group & Bertelsmann heeft Ad Alliance toegang tot relevante wereldwijde marktinformatie en heeft hier een overzichtelijke presentatie van gemaakt. In de presentatie vind je up-to-date informatie over de impact op het mediagebruik, trends in aankoopgedrag en hoe de markt deze ontwikkelingen om kan zetten in mogelijkheden. Daarnaast geeft RTL Z journalist Roland Koopman zijn visie op de impact op de economie. Bekijk de presentatie hier.

Ad Alliance heeft een update geplaatst. Bekijk deze hier: https://screenforce.nl/mediaconsumptie-mediabestedingen-in-versoepelde-tijden-van-corona/

Aansprekende en ontroerende TV-momenten volgens RTV planners
Onze branche is door het COVID-19 virus behoorlijk heen en weer geschud. Het dagelijks werk vindt vooral thuis plaats, zowel aan de kant van de exploitanten als aan de kant van de mediabureaus. Om de radio- en TV-planners een hart om onder de riem te steken verzorgen RAB en Screenforce deze week een lunch voor 150 RTV-planners, die thuis bezorgd zal worden. Wil je weten welke radio- of TV-fragmenten hen raakt in deze bizarre dagen, neem dan hier een kijkje.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

31/03/20

Consumenten willen dat adverteerders blijven adverteren

Covid 19 Nieuws Onderzoek

Kantar vroeg meer dan 25.000 mensen in meer dan 30 markten over de hele wereld, waaronder Nederland, of ze wilden aangeven hoe het coronavirus hun

Topics: Reclame-effect, ROI

27/03/20

Effectiviteit TV-reclame op online surfgedrag tijdens coronacrisis

Covid 19 Nieuws

Eerder deze week publiceerde SKO een rapport waarin te zien is dat de schermtijd per dag significant is gestegen ten opzichte van vorig jaar (33

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

24/03/20

SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis

Covid 19 Nieuws

Sinds 15 maart zijn in Nederland maatregelen van kracht om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Veel mensen werken vanuit huis, scholen en kinderdagverblijven

Topics: Kijkcijfers

03/05/22

A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag

Inspiratie Nieuws

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder

Topics: TV-reclame

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

21/03/22

Reclameprofessionals zijn geen gewone mensen | Zwitsers onderzoek toont verschillen in mediagedrag aan

Nieuws

Hebben mensen die werkzaam zijn in de marketing- en mediabranche, de zogenaamde reclameprofessionals, een ander mediumgedrag dan de rest van de bevolking? Als dat zo

Topics: TV-reclame

Algemeen directeur en Directeur Onderzoek

Nationaal Media Onderzoek (NMO) zoekt twee directeuren Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft als doel

Communicatieadviseur B2B

Misschien ken je Ad Alliance nog niet, maar onze merken ongetwijfeld wel. Ad Alliance is

Media Analist

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de adverteerder altijd centraal, want alleen op die

19 mei

MWG50

Op donderdag 19 mei is het tijd voor een groot feest, want MWG is 50

24 mei

The state of the attention economy

Op dinsdag 24 mei organiseren Screenforce en haar Belgische zusterorganisatie VIA Association of AV-Media de

31 mei

Digital Industry Meetup Influencer Marketing

Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en