Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

06/04/20
Exploitanten steunen adverteerders tijdens coronacrisis

Het coronavirus heeft een enorme impact. De invloed van het virus en de maatregelen hebben ingrijpende gevolgen voor zowel het persoonlijke als zakelijke (dagelijks) leven. Het is een periode waarin consumenten zich anders gedragen en dit brengt voor veel merken en bedrijven enorme uitdagingen met zich mee. Grote evenementen worden afgelast, marketingbudgetten worden gekort en reclamecampagnes worden uitgesteld of stopgezet.

De Screenforce exploitanten hebben de afgelopen week verschillende manieren gezocht om bedrijven bij te staan in deze onzekere periode. Zo zijn de annuleringsregelingen versoepeld, zijn de marktindices verlaagd en is de deadline voor aanvragen verlengd. Naast deze initiatieven ontplooien de exploitanten nog andere initiatieven. We hebben ze hieronder op een rij gezet:

Ster: gratis zendtijd voor brancheorganisaties
Ster biedt reclamezendtijd aan op radio en TV ten behoeve van brancheorganisaties die opkomen voor de belangen van ondernemers. De brancheorganisaties kunnen op die manier kosteloos gebruik maken van het bereik van de NPO, met hun achterban in contact komen en hen informeren. Dit aanbod geldt vanaf heden tot in ieder geval 1 mei. Meer informatie.

Daarnaast heeft Ster de website ‘Door Dik & Dun’ gepubliceerd. Het bedrijfsleven wordt op verschillende manieren geraakt door COVID-19. De uitdagingen en de oplossingen zijn voor alle branches verschillend. Op deze website staat een overzicht van initiatieven waarmee de branches hun achterban proberen te helpen. De branches worden daarbij gesteund door en werken samen met merken en media-exploitanten. Bekijk hier de website.

Participanten - Talpa TVTalpa Network: gratis 72 uurs pitch
Talpa Network wil haar creativiteit inzetten om samen met marketeers er alles aan te doen om het advies van marketingdeskundige Mark Ritson om te zetten in actie. Ritson zegt hierover: “The wheels of industry need to keep turning so workers are paid and families are fed. Those wheels are best greased by effective marketing.” Daarom hebben de media adviseurs en creatieven de handen in één geslagen en komen met een gratis 72-uurs pitch. Met deze pitch geef je ze de grootste uitdaging in deze crisistijd. Van je merk versterken tot je spullen verkopen via de e-commerce platforms van Talpa Network. Binnen 72 uur presenteert Talpa Network digitaal 3 ideeën, die bijdragen om deze uitdaging te tackelen met als doel om sterker uit de crisis te komen. Deze propositie is no-cure-no-pay. Kijk hier voor meer informatie.

Ad Alliance: Kennisdeling – Marktontwikkelingen: mediaconsumptie en aankoopgedrag tijdens crisis
Geleidelijk krijgen we steeds meer zicht op de effecten van de coronacrisis op de markt en het consumentengedrag. Dankzij de internationale link met RTL Group & Bertelsmann heeft Ad Alliance toegang tot relevante wereldwijde marktinformatie en heeft hier een overzichtelijke presentatie van gemaakt. In de presentatie vind je up-to-date informatie over de impact op het mediagebruik, trends in aankoopgedrag en hoe de markt deze ontwikkelingen om kan zetten in mogelijkheden. Daarnaast geeft RTL Z journalist Roland Koopman zijn visie op de impact op de economie. Bekijk de presentatie hier.

Ad Alliance heeft een update geplaatst. Bekijk deze hier: https://screenforce.nl/mediaconsumptie-mediabestedingen-in-versoepelde-tijden-van-corona/

Aansprekende en ontroerende TV-momenten volgens RTV planners
Onze branche is door het COVID-19 virus behoorlijk heen en weer geschud. Het dagelijks werk vindt vooral thuis plaats, zowel aan de kant van de exploitanten als aan de kant van de mediabureaus. Om de radio- en TV-planners een hart om onder de riem te steken verzorgen RAB en Screenforce deze week een lunch voor 150 RTV-planners, die thuis bezorgd zal worden. Wil je weten welke radio- of TV-fragmenten hen raakt in deze bizarre dagen, neem dan hier een kijkje.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

31/03/20

Consumenten willen dat adverteerders blijven adverteren

Covid 19 Nieuws Onderzoek

Kantar vroeg meer dan 25.000 mensen in meer dan 30 markten over de hele wereld, waaronder Nederland, of ze wilden aangeven hoe het coronavirus hun

Topics: Reclame-effect, ROI

27/03/20

Effectiviteit TV-reclame op online surfgedrag tijdens coronacrisis

Covid 19 Nieuws

Eerder deze week publiceerde SKO een rapport waarin te zien is dat de schermtijd per dag significant is gestegen ten opzichte van vorig jaar (33

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

24/03/20

SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis

Covid 19 Nieuws

Sinds 15 maart zijn in Nederland maatregelen van kracht om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Veel mensen werken vanuit huis, scholen en kinderdagverblijven

Topics: Kijkcijfers

01/08/22

2022 update WARC whitepaper ‘The Anatomy of Effectiveness’

Nieuws

In 2019 heeft WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, de eerste whitepaper met als titel ‘The Anatomy of Effectiveness’ gepubliceerd. Daarin wordt de vraag

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

13/06/22

Thinkbox webinar: de context van aandacht volgens internationale experts

Nieuws Onderzoek

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft een bijeenkomst georganiseerd waarin internationale experts hun visie geven over de belangrijkste aspecten om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en