Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/03/20
Effectiviteit TV-reclame op online surfgedrag tijdens coronacrisis

Eerder deze week publiceerde SKO een rapport waarin te zien is dat de schermtijd per dag significant is gestegen ten opzichte van vorig jaar (33 minuten waarvan 15 min meer live kijktijd). Tegelijk verlagen adverteerders hun reclamebudgetten, ook op TV. Maken zij daarin altijd de juiste keuze, gemeten van het oogpunt van verandering in effectiviteit voor en na de Corona crisis?

Search gedrag stijgt 45% naar aanleiding van TV-spot
Mediasynced rekende het uit. We vergeleken week 10 van dit jaar met de weken 11 & 12 (de weken waarin de maatregelen van de overheid zijn doorgevoerd). Voor zes verschillende sectoren is berekend wat de directe impact van de TV-spots is geweest op het Google Search gedrag naar aanleiding van een TV-spot. Wat blijkt nu? Ook in tijden van Corona, wordt het search gedrag van consumenten flink beïnvloedt door TV-spots. Sterker nog, deze impact was in weken 11 en 12 gemiddeld 45% groter dan in week 10.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24/03/20

SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis

Covid 19 Nieuws

Sinds 15 maart zijn in Nederland maatregelen van kracht om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Veel mensen werken vanuit huis, scholen en kinderdagverblijven

Topics: Kijkcijfers

19/03/20

Wat kunnen merken en marketeers doen tijdens de Corona-crisis?

Covid 19 Nieuws

De reclamewereld kraakt onder het Corona-virus. Grote evenementen worden afgelast, marketingbudgetten worden gekort, campagnes uitgesteld. Maar ook: kijkcijfers stijgen, e-commerce explodeert en merken krijgen juist

27/01/20

TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag

Nieuws Onderzoek Persberichten

Video Highlights Trends in Digitale Media 2019 onderzoek TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

03/05/22

A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag

Inspiratie Nieuws

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder

Topics: TV-reclame

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

04/04/22

De vorm van de aandacht curve is het fundament van de voorspelling voor het merkresultaat

Onderzoek

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van

Topics: Reclame-effect, ROI

Algemeen directeur en Directeur Onderzoek

Nationaal Media Onderzoek (NMO) zoekt twee directeuren Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft als doel

Communicatieadviseur B2B

Misschien ken je Ad Alliance nog niet, maar onze merken ongetwijfeld wel. Ad Alliance is

Media Analist

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de adverteerder altijd centraal, want alleen op die

19 mei

MWG50

Op donderdag 19 mei is het tijd voor een groot feest, want MWG is 50

24 mei

The state of the attention economy

Op dinsdag 24 mei organiseren Screenforce en haar Belgische zusterorganisatie VIA Association of AV-Media de

31 mei

Digital Industry Meetup Influencer Marketing

Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en