Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

11/12/24
CASE: Odido x Heineken x De Sportzomer

De Oranjezomer: verhalen die verbinden en impact maken

Tijdens het EK Voetbal, de Olympische Spelen en Formule 1 bracht Talpa Network samen met partners een unieke sportzomer tot leven. Het was meer dan sport; het waren verhalen die miljoenen kijkers en luisteraars wisten te raken.

Een strategische aanpak voor maximale impact
Met een slimme combinatie van storytelling en media-inzet benutten we de kracht van ons NetwerkEffect optimaal. Dankzij de samenwerking met merken zoals Nationale Postcode Loterij, ING, Heineken en Odido creëerden we impactvolle campagnes die kijkers niet alleen bereikten, maar ook betrokken.

Meer dan sport: verhalen die raken
De Oranjezomer bracht niet alleen sportprestaties in beeld, maar legde ook de focus op de mensen en emoties erachter.

Odido: Eerde de steunpilaren achter de topsporters – familie, vrienden en fans – met de boodschap: “Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je.” Deze verhalen werden gedeeld via tv, social media, radio en opvallende out-of-home campagnes.
Heineken: Versterkte het Oranjegevoel met humoristische en ontroerende fanverhalen, verspreid via De Oranjezomer, Radio 538 en de online serie Heineken Barstories.

Resultaten die spreken
De combinatie van content en media bereikte ruim 7 miljoen Nederlanders in slechts negen weken. Dit zorgde voor mooie resultaten:

Odido:

  • Spontane sponsorbekendheid: +13%
  • Geholpen sponsorbekendheid: +31%
  • Sponsorfit: 56%
  • Positieve imagostijgingen bij de doelgroep: gemiddeld +23%

Heineken:

  • Merkoverweging: +50%
  • Merkvoorkeur: +54%
  • Stijging in merkassociaties zoals “verfrissend” en “gezelligheid”: tot +35%
  • Koopbereidheid na radio-acties: +64%

Samen maken we impact
De Oranjezomer laat zien hoe Talpa Media merken en doelgroepen verbindt met verhalen die raken. Deze samenwerking is een voorbeeld van hoe creativiteit, storytelling en data-gedreven strategieën samenkomen voor maximale effectiviteit.

Bekijk hier de casevideo:

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

05/02/24

De 10 best gelezen artikelen van 2023: het jaar samengevat

Inspiratie Kennis

Het begin van een nieuw jaar: tijd voor nieuwe plannen maar ook tijd om nog eens terug te kijken naar het afgelopen jaar. Het jaar

Topics: Kijkcijfers, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame, Cases, Jongeren en media

15/07/24

Hoe werken videoreclamecontacten in de echte wereld?

Kennis Nieuws Onderzoek

In de afgelopen jaren heeft Screenforce Duitsland, de zusterorganisatie van Screenforce, verschillende onderzoeken laten uitvoeren. Van eye-tracking van verschillende mediakanalen, het in kaart brengen van

Topics: Cases, Reclame-effect, TV-reclame, Aandacht

02/04/24

De woonkamer is de plek met de meeste reclame-impact

Nieuws Onderzoek

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft nieuw onderzoek gepresenteerd naar de invloed van de context op de effectiviteit van reclame. Voorafgaand aan de presentatie van de

Topics: Cases, Reclame-effect, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

18 december

Beste kerstcommercial van 2024 (volgens het brein)

Zakdoek paraat, want de eerste kerstcommercials zijn gespot –🎵 IT’S TIIIME! 🎵 Welke merken weten onze

9 januari

Koffiedik Kijken 2025

Koffiedik Kijken Op 9 januari 2025 vindt Koffiedik Kijken plaats in het Koninklijk Instituut voor de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met