Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

12/04/17
Global players Apple, Facebook en Google investeren € 1,7 miljard in offline media

De grootste global players Facebook, Apple en Google/YouTube besteden € 1,7 miljard in offline media. Dit blijkt uit een analyse die Nielsen in opdracht van Screenforce heeft uitgevoerd in de 11 landen waar Nielsen de bruto mediabestedingen in kaart brengt. Het grootste deel van het offline mediabudget gaat naar TV, namelijk 84% ofwel € 1,5 miljard.

 

Verenigde Staten grootste markt
Uit de analyse door Nielsen op basis van de tariefkaart blijkt dat de global players het meest spenderen in de Verenigde Staten. In een belangrijke markt als China daarentegen wordt nog nauwelijks geadverteerd als gevolg van de blokkade door de overheid van platforms als Google en Facebook met de Great Firewall. Van de drie geanalyseerde global players is Apple veruit de grootste adverteerder.

TV belangrijkste medium voor global players
TV-content is premium content en heeft en massaal bereik. De cijfers laten zien dat ook deze partijen de
kracht van TV onderkennen en zetten TV-reclame groots in. TV is met een besteding van € 1,5 miljard goed voor een aandeel van 83,6% van het offline budget. Nummer 2 medium was outdoor met een aandeel van 6,9% van het offline budget.

Internetbedrijven grootste branche in UK
Al eerder zagen we dat de e-commercemarkt en internetbedrijven de grootste inkopers van TV-reclame op de commerciële zenders zijn in Engeland. Bedrijven als Amazon, Facebook, Google, Just Eat en Netflix gaven vorig jaar gezamenlijk 639 miljoen pond uit aan TV-reclame, een toename van 8% ten opzichte van 2015. Dit blijkt uit de jaarcijfers van Thinkbox, de Engelste TV-marketingorganisatie.

Ook in Nederland zien we al een paar jaar dat internetbedrijven een steeds belangrijkere branche aan het worden binnen de TV-industrie. In samenwerking met Nielsen heeft Screenforce een rapport gepubliceerd over de omvang van de e-commercebranche. Met de selectie door Nielsen van e-commerceadverteerders kwamen we tot 140 adverteerders, die met elkaar bruto € 212 miljoen investeerden in TV in 2016.

Ontwikkeling bruto TV-bestedingen top 25 e-commerceadverteerders in miljoenen euro’s

Ontwikkeling bruto TV-bestedingen top 25 e-commerceadverteerders in miljoenen euro's

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/10/17

Aandacht voor reclame op TV groter dan op Facebook en YouTube

Onderzoek

Voor adverteerders is de grote vraag welke vorm van videoreclame, op TV, Facebook of YouTube, het meest effectief is om de verkopen te stimuleren. Uit

Topics: ROI, TV-reclame

28/01/15

Comedy content verhoogt betrokkenheid bij TV-commercials

Comedy content verhoogt betrokkenheid bij TV-commercials

Onderzoek

Lachen heeft fysieke, emotionele en sociale voordelen. Mensen die veel lachen zijn lichamelijk gezonder, positiever ingesteld en hebben meer vrienden en een gezonder sex-leven. 

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Reclame-effect, TV-reclame

18/09/17

Gen Z nog meer visueel ingesteld dan millennials

Generation Z - de ongrijpbare generatie

Nieuws Kennis

Omdat hun vormende jaren gekenmerkt werden door onzekerheid kiest Generatie Z (Gen Z) voor stabiliteit. Ze willen een vast inkomen, sparen en zekerheid. Verder zijn

Topics: Jongeren en media, TV-reclame

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

Media Strateeg

ZIGT is per direct op zoek naar Media Strateeg-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met