Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/09/16
Veel belangstelling voor innovaties Screenforce IBC Tour 2016

Dertig deelnemers namen dit jaar deel aan de derde editie van de Screenforce IBC Tour. Vanwege het grote aantal aanmeldingen vond de tour ook dit jaar weer plaats op twee dagen. Onder leiding van iMMovator’s George Freriks werden de deelnemers in twee uur tijd bijgepraat over de trends op het gebied van synchronized advertising, HbbTV, video streaming, addressable TV, augmented reality en 360 degree virtual reality.

De IBC vond dit jaar plaats van 9 tot en met 13 september in de RAI in Amsterdam. Het aanbod op deze beurs was wederom overweldigend. De beurs trok dit jaar 55.796 bezoekers uit meer dan 160 landen. Het congresprogramma bestond dit jaar uit maar liefst 100 presentaties met 435 sprekers. Met meer dan 1500 fabrikanten is de IBC met recht dé broadcastbeurs van Europa op het gebied van TV en ook online video. Volgend viert de beurs haar vijftigste jubileum en is dan van 14 tot en met 19 september 2017.

screenforce-ibc-tour-2

Negen demonstraties in twee uur tijd
In een razend tempo heeft de tour zich over de diverse hallen van de RAI verplaatst op weg naar een volgende stand alwaar de groep een demonstratie en uitleg kreeg over een nieuwe innovatie.

  • Yospace: faciliteren targeted advertising op lineaire (live) TV. Zij doen dit onder andere voor Channel 4 en leveren ook de techniek om commercial te inserten op het OTT-platform van Sky Adsmart.
  • Comcast: bekend onder meer als nieuwe eigenaar van Freewheel. Hebben meerdere oplossingen om videocontent uit te serveren over alle platformen heen en om ook hierin addressable advertising aan te bieden.
  • Harmonic/TNO: samenwerkingsverband tussen Amerikaanse Harmonic en Nederlandse TNO inzake virtual reality. Zij hebben een slimme manier bedacht om data te comprimeren en zo 360 graden geschoten beeldmateriaal te gebruiken in virtual reality. Door het gebruik van deze technologie komt ook ‘live VR’ dichterbij.
  • Ericsson: directe concurrent van Comcast en in Nederland actief voor onder meer NPO en Sanoma/SBS. Voor laatstgenoemde doen ze de gehele videodistributie van de Champions League en testen voor targeted advertisement.
  • Microsoft: gekeken naar een systeem dat gezichten van videokijkers kan registreren en identificeren in termen van geslacht, leeftijd en gemoedstoestand. Daarnaast heeft Microsoft een systeem waarmee zowel tekst als videocontent herkend kan worden t.b.v. statistieken als targetting.
  • IRT: ontwikkelt oplossingen voor een HbbTV-platform waarmee local en dynamic ad insertion gerealiseerd wordt. We keken onder meer naar een oplossing die in samenwerking met Smartclip gebouwd is voor RTL Deutschland. Daarnaast ook een overlay die op HbbTV draait bij het Duitse ProSieben.
  • Appiness: Vlaamse start-up met een product onder de naam Spott. Betreft een e-commerceplatform waarmee aankopen gedaan kunnen worden van producten die op TV en in online video te zien zijn. De videocontent van de getoonde producten voorzien zij van metadata. Spott is live in Vlaanderen en wordt uitgerold in Duitsland, Engeland en binnenkort Nederland.

De foto zijn te bekijken op onze Facebook-pagina. Meer informatie over de IBC vind je op de website van de beurs.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

11/02/22

NLZIET breidt aanbod uit met Vlaamse zenders

Persberichten

Vanaf vandaag zijn de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toegevoegd aan het zenderaanbod van streamingdienst NLZIET. Het aanbod van live zenders op NLZIET groeit

Topics: 2nd screening

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

06/07/21

Track the succes: hoge effectiviteit TV-reclame dankzij kijkgedrag en fit umfeld

Nieuws Onderzoek

Screenforce Duitsland heeft onderzoeksbureau Eye Square gevraagd om vervolgonderzoek te doen op het Duitse Not all Reach is Equal onderzoek dat Karen Nelson-Field begin 2020

Topics: 2nd screening, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en