Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/09/16
Veel belangstelling voor innovaties Screenforce IBC Tour 2016

Dertig deelnemers namen dit jaar deel aan de derde editie van de Screenforce IBC Tour. Vanwege het grote aantal aanmeldingen vond de tour ook dit jaar weer plaats op twee dagen. Onder leiding van iMMovator’s George Freriks werden de deelnemers in twee uur tijd bijgepraat over de trends op het gebied van synchronized advertising, HbbTV, video streaming, addressable TV, augmented reality en 360 degree virtual reality.

De IBC vond dit jaar plaats van 9 tot en met 13 september in de RAI in Amsterdam. Het aanbod op deze beurs was wederom overweldigend. De beurs trok dit jaar 55.796 bezoekers uit meer dan 160 landen. Het congresprogramma bestond dit jaar uit maar liefst 100 presentaties met 435 sprekers. Met meer dan 1500 fabrikanten is de IBC met recht dé broadcastbeurs van Europa op het gebied van TV en ook online video. Volgend viert de beurs haar vijftigste jubileum en is dan van 14 tot en met 19 september 2017.

screenforce-ibc-tour-2

Negen demonstraties in twee uur tijd
In een razend tempo heeft de tour zich over de diverse hallen van de RAI verplaatst op weg naar een volgende stand alwaar de groep een demonstratie en uitleg kreeg over een nieuwe innovatie.

  • Yospace: faciliteren targeted advertising op lineaire (live) TV. Zij doen dit onder andere voor Channel 4 en leveren ook de techniek om commercial te inserten op het OTT-platform van Sky Adsmart.
  • Comcast: bekend onder meer als nieuwe eigenaar van Freewheel. Hebben meerdere oplossingen om videocontent uit te serveren over alle platformen heen en om ook hierin addressable advertising aan te bieden.
  • Harmonic/TNO: samenwerkingsverband tussen Amerikaanse Harmonic en Nederlandse TNO inzake virtual reality. Zij hebben een slimme manier bedacht om data te comprimeren en zo 360 graden geschoten beeldmateriaal te gebruiken in virtual reality. Door het gebruik van deze technologie komt ook ‘live VR’ dichterbij.
  • Ericsson: directe concurrent van Comcast en in Nederland actief voor onder meer NPO en Sanoma/SBS. Voor laatstgenoemde doen ze de gehele videodistributie van de Champions League en testen voor targeted advertisement.
  • Microsoft: gekeken naar een systeem dat gezichten van videokijkers kan registreren en identificeren in termen van geslacht, leeftijd en gemoedstoestand. Daarnaast heeft Microsoft een systeem waarmee zowel tekst als videocontent herkend kan worden t.b.v. statistieken als targetting.
  • IRT: ontwikkelt oplossingen voor een HbbTV-platform waarmee local en dynamic ad insertion gerealiseerd wordt. We keken onder meer naar een oplossing die in samenwerking met Smartclip gebouwd is voor RTL Deutschland. Daarnaast ook een overlay die op HbbTV draait bij het Duitse ProSieben.
  • Appiness: Vlaamse start-up met een product onder de naam Spott. Betreft een e-commerceplatform waarmee aankopen gedaan kunnen worden van producten die op TV en in online video te zien zijn. De videocontent van de getoonde producten voorzien zij van metadata. Spott is live in Vlaanderen en wordt uitgerold in Duitsland, Engeland en binnenkort Nederland.

De foto zijn te bekijken op onze Facebook-pagina. Meer informatie over de IBC vind je op de website van de beurs.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

05/12/16

Addressable TV in VS groeit naar $2,2 miljard in 2018

Screenforce Addressable TV in VS groeit naar $2,2 miljard in 2018

Onderzoek

Alle discussies rond gebruik van data rond de upfront markt in de VS werpt zijn vruchten af. Dit jaar wordt bijna 1 miljard dollar besteed

Topics: Targetted TV Advertising

19/01/17

Consumenten gebruiken videodiensten om verschillende redenen

Screenforce Trends in Digitale Media

Onderzoek

De redenen waarom consumenten videodiensten zoals NPO Uitzending Gemist, RTL XL, KIJK en YouTube gebruiken variëren per dienst. In 2016 zijn YouTube, NPO Uitzending Gemist

Topics: 2nd screening, Online Video

29/09/14

Behoefte aan targetting en synchronisatie TV-reclame groeit

Second screen voor veel TV-kijkers complementair

Onderzoek

Het stijgende gebruik van second screens zoals smartphones en tablets verandert de manier waarop consumenten omgaan met en reageren op TV-reclame. Dat blijkt uit recente

Topics: Synchronized advertising, Targetted TV Advertising

7 maart

YIM Talentdag

Op 7 maart vindt bij Omnicom Media Group de YIM Talentdag plaats waarin talenten werken aan

12 maart

TV Jaarrapport 2023

Dinsdag 12 maart presenteren we het Screenforce TV Jaarrapport 2023 en geven we antwoord op vragen als hoe het

12 maart

Training Stichting Reclame Code

Training: Reclame via social media en influencer marketing Wanneer is sprake van reclame volgens de Nederlandse

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Senior Project Manager – Concepting & Partnerships

Talpa Network is per direct op zoek naar Senior Project Manager. Werk jij graag in een creatieve, ondernemende organisatie en staat

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met