Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 01/03/21 Loeki de Leeuw, die jarenlang te zien was rondom de reclameblokken van Ster, keert terug.

    Ster is verheugd te kunnen melden dat Loeki bijna vijftig jaar na zijn eerste verschijning zijn rentree zal maken. Ster-directeur Frank Volmer: ‘Ster is fan van Loeki en ziet zichzelf door de gedeelde historie onlosmakelijk verbonden met het leeuwtje. We vinden het dan ook ontzettend leuk dat Loeki nu officieel onderdeel van Ster is.‘

    De reclameleeuw verdween in 2004 van de buis maar bleef geliefd, zo bleek onder meer uit een petitie van NPO Radio 2 en de terugkerende vragen die Ster over de leeuw ontvangt. Naast zijn populariteit dient de reclameleeuw ook een praktisch doel: Ster heeft de plicht het reclameblok duidelijk te onderscheiden van de NPO-programmering en zet zich voortdurend in om reclameblokken aantrekkelijk te maken. ‘Loeki is daarvoor een leuk én herkenbaar middel’, aldus Volmer.

    Een nieuw jasje, maar ouderwets herkenbaar
    De terugkeer van het populaire leeuwtje is het resultaat van een overeenkomst tussen Ster en de eigenaar van Loeki, Louise Geesink. Loeki is voor zijn terugkeer door Geesink Studio in een nieuw jasje gestoken, maar zal door iedereen herkend worden.

    Start bij EK Voetbal
    De eerste Loeki-filmpjes zullen dit jaar nog op de Nederlandse televisie worden uitgezonden. 2021 is met alle sportevenementen een belangrijk reclamejaar voor veel merken. Daarom is de reclameleeuw in ieder geval aankomende sportzomer, die in juni start met het EK voetbal, op tv te zien.

    Bekendmaking bij Radio 2
    De terugkeer van de populaire leeuw werd vanmorgen bekendgemaakt bij NPO Radio 2 tijdens het programma Jan Willem Start Op. Hetzelfde programma heeft in 2019 een petitie gehouden voor de terugkeer van Loeki. De doelstelling van 10.000 handtekeningen werd destijds binnen één dag ruimschoots gehaald.

    Over Loeki de Leeuw
    Loeki de leeuw is lange tijd onderdeel van de Ster-blokken geweest. Vanaf 1972 was de leeuw te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald. In 2004 was de reclameleeuw voor het laatst structureel in Ster-blokken zichtbaar.

    Loeki is echter nooit helemaal weggeweest: het leeuwtje was de inspiratiebron voor de jaarlijkse Ster Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste tv-reclame, die aanstaande woensdag 3 maart weer zal worden uitgereikt. De uitreiking is net als Loeki terug op tv en te volgen op NPO 1 om 21:35u.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 15 april - Webinar Nationaal Media Onderzoek (NMO)
  • 20 april - Scoren met Ster
  • 21 april - TV in focus: new trends in TV-advertising
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 6 mei - Responsible brands in Europe
  • 11 mei t/m 24 juni - Zevendelige online masterclass TV Masters
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 15-16 juni - Connected TV World Summit
  • 21-25 juni - Cannes Lions
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • Talpa Network | Account Manager AV Spot
  • Talpa Network | Radio & TV-planner

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • De drie nieuwe commercials op het #CommercialPrikbord zijn deze week van @SNSBank @Grolsch en Fatboy. Fatboy spoort… twitter.com/i/web/status/13826…

    15 april 2021 12:26

  • Ben jij een startende mediaprofessional en wil jij een grondig begrip krijgen van hoe TV werkt en hoe je TV het bes… twitter.com/i/web/status/13826…

    15 april 2021 09:32

  • Vandaag om 13.00 uur vindt de online lancering van het @NMOcrossmedia plaats. Ben jij er ook bij? #NMO… twitter.com/i/web/status/13825…

    15 april 2021 07:37

  • Doe jij al mee aan de ‘lighting up your (work) life’ actie van Screenforce en @RABNederland? Naast het harde werken… twitter.com/i/web/status/13819…

    13 april 2021 13:20

  • TV-marketingorganisatie @VABintel (USA) heeft het halo effect van TV onderzocht. Hieruit blijkt dat zowel voor e-co… twitter.com/i/web/status/13818…

    13 april 2021 06:51

  • We missen jullie! Hoewel er licht schijnt aan het einde van de tunnel, duurt het nog wel even voor we elkaar kunnen… twitter.com/i/web/status/13801…

    8 april 2021 14:16

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce