Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

24/07/25
Love Nature nieuwe partner Ad Alliance

Bull’s eye! Vanaf 1 september wordt Ad Alliance verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van Love Nature, onderdeel van het wereldwijde mediabedrijf Blue Ant Media. Love Nature is een toonaangevende, internationale tv-zender met de mooiste natuur- en wildlife documentaires. De zender bereikt wereldwijd meer dan een miljard mensen.   

Ad Alliance gaat de reclameblokken tussen de natuurdocumentaires verkopen in de Nederlandse markt. Love Nature, in Nederland beschikbaar via Ziggo, KPN, Canal Digital en ONLINE.nl, is het begin van de samenwerking tussen Ad Alliance en Blue Ant Media. De samenwerking op de zender Love Nature is de eerste stap en de komende tijd wordt samen gekeken waar deze verder uitgebreid kan worden.

Love Nature dompelt de kijker onder in al het moois, bijzonders en wilds dat de natuur te bieden heeft. Bijvoorbeeld met de documentaire ‘Stormborn’, over de wilde dieren die leven in de ruige natuur rondom de noordelijke Atlantische Oceaan. En ‘Alien Abyss’ waarin je de vreemde en wonderlijke wezens die in de donkerste diepten van de oceaan leven leert kennen.

Gijs van Beek, Director Partnerships & Sales Innovation bij Ad Alliance: “Met de toevoeging van de lineaire advertentieverkoop van Love Nature breidt Ad Alliance haar total video portfolio wederom verder uit voor onze adverteerders. De content van Love Nature brengt je op een indrukwekkende manier dichter bij de natuur. In de documentaires staat wildlife centraal en zie je de mooiste wilde dieren in hun natuurlijke, soms wat complexe maar prachtige leefomgevingen. Natuurdocumentaires zijn een groeiende trend in Nederland en bieden adverteerders een gegarandeerd hoogwaardig umfeld. Ik kijk daarom enorm uit naar deze samenwerking met Blue Ant Media.” 

Chiara Mckee, VP EMEA Blue Ant Media, Global Channels and Streaming: “De marktleidende expertise, innovatie aanpak en sterke relaties met Nederlandse adverteerders maakt dat Ad Alliance de ideale advertentieverkoop-partner is. Samen kunnen we Love Nature’s aanwezigheid verder laten groeien. Dit is een belangrijke stap voor Love Nature. We versterken onze positie als bekend kanaalmerk én de go-to bestemming voor premium natuurhistorische content in zowel UHD- als HD-formaten. We kijken ernaar uit om samen te werken en om premium merken te verbinden met ons gepassioneerde, natuur liefhebbende-publiek.”

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

27/12/18

Geen alcoholreclame in 2019 op 3 Jongerenzenders

Alcohol-bier-proosten

Nieuws Kennis

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor

Topics: Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

04/02/15

Emotionele TV-commercials hebben grootste lange termijnsucces

SPOT Emotionele TV-commercials hebben grootste lange termijnsucces

Onderzoek

Menselijk gedrag wordt bepaald door emoties. Uit onderzoek door het internationale marketing en brand consultancybureau BrainJuicer blijkt dat emotionele TV-reclames de beste lange termijn brandbuilding

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

02/02/17

Jongeren zien 63 procent minder alcoholreclames

Screenforce Alcoholreclame en jongeren

Kennis

Uit gegevens van Stichting Kijkonderzoek geanalyseerd in samenwerking met Screenforce blijkt dat jongeren van 12 t/m 17 jaar bijna tweederde minder alcoholreclames zien in vergelijking

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

14 oktober

Ster Focus op 2026

Op dinsdag 14 oktober is het zo ver: dan organiseert Ster wederom het online evenement ‘Ster

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met