Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/09/21
Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2022 bekend

De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2022 is vastgesteld en gepubliceerd. Dit overzicht maakt voor adverterend Nederland per maand de periode inzichtelijk waarin de aanvragen voor TV-campagnes bij de Screenforce broadcasters binnen moeten zijn.

De aanvraag voor TV-reclamezendtijd wordt op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de broadcasters. Het is een belangrijk schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender. Het schema biedt een helder overzicht van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes.

De publicatiedata voor 2023 zijn ook bekend:

Uitleg schema

Publicatie
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.

Sluiting aanvragen
‘Sluiting aanvragen’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.

Versturen offertes
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘versturen offertes’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.

Kijk voor meer informatie op onze website bij TIP.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22/04/20

Breed draagvlak voor TV-reclames tijdens coronacrisis

Nieuws Onderzoek Covid 19

Onder Nederlanders bestaat een breed draagvlak voor TV-reclames tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek dat Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel. Een

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

20/03/18

Ritson: ‘Krant en TV zijn veel minder dood dan Facebook en Google ons doen geloven’

Mark Ritson: ‘Krant en TV zijn veel minder dood dan Facebook en Google ons doen geloven’

Nieuws

Op dinsdag 6 maart was Mark Ritson in Nederland om te spreken op een bijeenkomst van vakblad Adformatie. Screenforce heeft samen met RAB de komst

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

27/08/14

TV-markt groeit met 7% naar € 476 miljoen

V-markt groeit met 7% naar € 476 miljoen

Onderzoek

De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2014 uitgekomen op € 476 miljoen, een stijging van 6,7% ten opzichte van de

Topics: Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame, Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

Media Strateeg

ZIGT is per direct op zoek naar Media Strateeg-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met