De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2022 is vastgesteld en gepubliceerd. Dit overzicht maakt voor adverterend Nederland per maand de periode inzichtelijk waarin de aanvragen voor TV-campagnes bij de Screenforce broadcasters binnen moeten zijn.
De aanvraag voor TV-reclamezendtijd wordt op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de broadcasters. Het is een belangrijk schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender. Het schema biedt een helder overzicht van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes.
De publicatiedata voor 2023 zijn ook bekend:
Uitleg schema
Publicatie
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.
Sluiting aanvragen
‘Sluiting aanvragen’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.
Versturen offertes
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘versturen offertes’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.
Kijk voor meer informatie op onze website bij TIP.