Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • SPOT Product Placement

    01/01/15 Reclameregels commerciële omroepen

    Regels in de Mediawet die alleen voor commerciële omroepen gelden. Kijk hier voor meer informatie over de mediawet.

    • Sponsoring: aan het begin of het einde van het programma moeten alle sponsors door middel van naam of beeldmerk worden vermeld. Deze vermelding mag ten hoogste 5 seconden duren, mag niet beeldvullend zijn en moet bestaan uit stilstaande beelden.
    • Als een sponsor een bijdrage heeft geleverd in geld dan mag de omroep diens producten niet tonen of vermelden in het gesponsorde programma.
    • Programma’s mogen alleen worden gesponsord als er in het redactiestatuut waarborgen zijn opgenomen voor de redactionele onafhankelijkheid van de werknemers die belast zijn met de verzorging en samenstelling van het programma ten opzichte van de sponsors.
    • Nieuws, actualiteiten of politieke informatie mag niet worden gesponsord.
    • Voor sponsoring door alcoholmerken tussen 6.00 en 21.00 geldt dat op een neutrale wijze de naam of het (beeld)merk gemeld wordt. Na 21.00 hoeft dit niet neutraal te zijn, maar het mag geen aanprijzing zijn.
    • Het is toegestaan om in een gesponsord programma de producten of diensten van de sponsor te tonen. Het publiek mag niet door middel van aanprijzingen worden aangespoord tot het kopen of huren van deze producten of tot het afnemen van diensten bij de sponsor.
    • Product placement wordt omschreven als het opnemen van een product of dienst of (beeld)merk in de verhaallijn van het programma of een verwijzing daarnaar die deel uitmaakt van de verhaallijn.
    • Product placement is in principe niet toegestaan. Er wordt een uitzondering gemaakt voor product placement in films, series, sportprogramma’s en lichte amusementsprogramma’s (programma’s van verstrooiende aard die geen nieuwe, actuele of politieke informatie bevatten). Product placement in programma’s die bestemd zijn voor kinderen onder de 12 jaar is niet toegestaan.
    • Product placement is alleen toegestaan als de redactie van het programma waar het in voorkomt door middel van een statuut de redactionele onafhankelijkheid van zijn werknemers waarborgt.
    • Er moet een duidelijk leesbare waarschuwing zijn dat een programma product placement bevat. Deze waarschuwing moet aan het begin en einde van het programma en aan het einde van elke onderbreking vermeld worden. Dit gebeurt door middel van de neutrale tekst: “dit programma bevat product plaatsing.”
    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce