Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

25/06/20
Mediaconsumptie & Mediabestedingen in (versoepelde) tijden van corona

Wordt er na de versoepeling van de lockdownmaatregelen nog steeds zoveel video gekeken? Is er al een verbetering in de mediabestedingen te zien? En hoe maak je eigenlijk content in coronatijd? Het antwoord op deze vragen vind je in het laatste slidedeck van AdAlliance over de mediaconsumptie en mediabestedingen in (versoepelde) tijden van corona. In de AdAlliance slides wordt onderscheid gemaakt tussen:

  • Pre-corona (2020 of maart 2020)
  • Corona tijdens intelligente lockdown (12 maart t/m 11 mei)
  • Corona na versoepeling maatregelen (vanaf 11 mei)

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

05/03/25

TV-reclamemarkt komt in 2024 uit op € 900 miljoen

Persberichten Nieuws Onderzoek

Sterke groei van de bestedingen op de online video platforms Amsterdam, 5 maart 2025 – De bestedingen in de TV-reclamemarkt zijn in 2024 uitgekomen op

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

12/12/16

TV-reclame zorgt voor hoogste ROI en enige break-even ROI op korte termijn

Screenforce TV-reclame zorgt voor hoogste ROI

Onderzoek

Voor elke Australische dollar die FMCG-merken investeren in TV-reclame krijgen ze 1,74 dollar omzet terug. En uit hetzelfde onderzoek blijkt dat TV daarin beter scoort

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

12/04/17

Global players Apple, Facebook en Google investeren € 1,7 miljard in offline media

Nieuws

De grootste global players Facebook, Apple en Google/YouTube besteden € 1,7 miljard in offline media. Dit blijkt uit een analyse die Nielsen in opdracht van

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

8 januari

Koffiedik Kijken 2026

Op donderdag 8 januari 2026 verwelkomt KIT traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met