Mathias Berg is COO van Bonnier Broadcasting, onderdeel van Bonnier, een grote Scandinavische mediagroep met 175 bedrijven verdeeld over 15 landen. Bonnier Broadcasting is een van de grootste televisiebedrijven in Scandinavië en leidt de ontwikkeling van videocontent en digitalisering van de TV-industrie. Onder Bonnier Broadcasting valt ook TV4, de grootste commerciële zender in Zweden.
Op een presentatie tijdens het Future of TV Advertising congres in Londen eind december liet Mathias Berg zijn gehoor weten dat na een dieptepunt in 2016 de digitale inspanningen hebben geleid tot een van de omzetgroei van maar liefst 70% in 2017. Voor TV4 Group is 2017 het beste jaar ooit geworden met ook de hoogste winstmarge. Eén van de belangrijkste oorzaken voor dit succes zijn hun inspanningen op het digitale domein. Speerpunt hierbij was de online service 4Play. Zweden heeft een snelle daling van de lineaire kijktijd laten zien in de afgelopen jaren. Van alle kijktijd is inmiddels een derde OTT (Over the Top Television). TV4 ziet OTT dan ook als belangrijkste manier van TV-kijken in de toekomst.
Screenforce Day 2018
Tijdens Screenforce Day 2018 zal Mathias het publiek meenemen in de transitie die zij hebben doorgemaakt en nog steeds doormaken. Wat zijn de belangrijkste learnings? Wat is de relatie van een broadcaster ten opzichte van YouTube, partner of concurrent? Hoe monetize je het oude TV-model in combinatie met het nieuwe online-model? En last but not least, wat betekent dit voor adverteerders en bureaus?
Wil jij aanwezig zijn bij Screenforce Day 2018?
Bekijk hier het programma. De uitnodigingen zijn inmiddels verstuurd. Heb je deze niet gehad, maar wil je er wel bij zijn? Laat het ons weten via info@screenforce.nl.